Notowany na GPW producent i wydawca gier zamknął sierpień bieżącego roku z blisko 9,4 mln zł przychodów. Sprzedaż spółki była w minionym miesiącu wyższa o ponad 1 mln zł od rezultatu osiągniętego w lipcu bieżącego roku, a dynamika wzrostu rok do roku wyniosła 18%. Wydatki na akwizycję graczy dla Unsolved, budujące fundament dla przyszłych przychodów z komercjalizacji gry, wyniosły rekordowe 5,6 mln zł.
Nakłady na akwizycje graczy wzrosły w sierpniu o 21% w porównaniu z lipcem br. oraz o 25% rok do roku. Wzrost skali wydatków na marketing był możliwy dzięki korzystnej sytuacji na globalnym rynku reklamy online oraz rozwojowi Unsolved, uzasadniającemu wyższe inwestycje w bazę graczy.
Przychody z komercjalizacji Unsolved w sierpniu br. wyniosły 8,8 mln zł, wobec 7,7 mln zł miesiąc wcześniej i 7,2 mln zł przed rokiem. Średnie dzienne przychody z aplikacji wzrosły w porównaniu z lipcem br. o 13%, przy 21% wzroście wydatków na akwizycję graczy.
Przychody Artifex Mundi za 8 miesięcy 2024 r. wyniosły 69,9 mln zł i były o 37% wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2023 r. Przychody generowane przez Unsolved wzrosły w tym okresie o niemal połowę, do 63,8 mln zł. Pierwsza marża spółki (przychody pomniejszone o wydatki na akwizycję graczy) wzrosła rdr. o ponad 10 mln zł (43% wzrost rdr), do 34 mln zł.
Wakacje były dla nad pracowitym i biznesowo udanym okresem. Optymalnie wykorzystaliśmy zmiany na globalnym rynku reklamowym oraz wzrost KPI Unsolved, istotnie zwiększając bazę użytkowników naszego flagowego produktu. Konsekwentnie podążamy ścieżką rozwoju firmy, równolegle optymalizując dochody z dostępnych do komercjalizacji gier, rozwijając Unsolved oraz pracując nad nową grą RPG. Wierzę, że w najbliższych 12 miesiącach, od jesieni bieżącego roku począwszy, dostarczymy Akcjonariuszom Artifex Mundi szeregu podstaw do zadowolenia z zaangażowania w naszą spółkę
komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi
Artifex Mundi SA to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.
Źródło: Spółka