Duńska Grupa Salling – właściciel m.in. dyskontów Netto w Polsce – planuje zwiększyć swoją obecność na polskim rynku dzięki inwestycjom obejmującym m.in. poszerzenie sieci dyskontowej o około 350 sklepów do 1000 placówek do końca 2028 roku, podała spółka. Ponadto sieć testuje swój najnowszy koncept Netto 4.0 z obiecującymi wynikami, podkreślono.
Od 1995 r., kiedy w Szczecinie otwarto pierwszy polski sklep Netto, sieć stopniowo rozwijała swoją działalność. Wzrost przyspieszył w 2020 r., kiedy duńska Grupa Salling – właściciel Netto – przejęła ponad 300 sklepów Tesco i kilka centrów dystrybucyjnych. Konwersja do formatu Netto przebiegła szybko i sprawnie, zwiększając łączną liczbę sklepów do ponad 600, podano.
„Mamy duże ambicje w Polsce, a nadchodzące lata sprawią, że będziemy jeszcze bardziej istotni dla polskich klientów. Z celem 1 000 sklepów będziemy rosnąć, aby stać się większym graczem na polskim rynku, ale jest to możliwe tylko wtedy, gdy zawsze będziemy pamiętać o naszych klientach i uda nam się dostosować do ich wymagań i potrzeb dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, które sprawiają, że każdy dzień jest lepszy” – powiedział CEO Grupy Salling Anders Hagh, cytowany w komunikacie.
Spółka podała, że Netto Polska wdraża rozwiązania, zbierając doświadczenia, które mogą zostać zaadaptowane zarówno na rynku duńskim, jak i niemieckim, gdzie Netto jest również obecne. Koncept 4.0, który jest testowany w dyskontach w Grodzisku Mazowieckim i Borzęcinie Małym, to szereg nowych dla sieci rozwiązań, które są lepiej dopasowane do potrzeb klientów, przekładając się na lepsze doświadczenia zakupowe, czemu dowodzi dotychczas otrzymany, satysfakcjonujący feedback, ale i wyniki sprzedażowe. Tym samym wszystkie zaplanowane do końca roku otwarcia nowych sklepów będą zrealizowane w formacie 4.0, wskazano.
„Dzięki priorytetom finansowym w nowej strategii Grupy Salling mamy możliwość jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych klientów w Polsce, otwierając 350 nowych sklepów w całym kraju w ciągu najbliższych czterech lat. Koncentrujemy się na tym, w jaki sposób możemy stać się dla nich jeszcze bardziej istotni, aby z czasem zostać ich pierwszym wyborem. Jestem przekonany, że możemy to osiągnąć dzięki nowej strategii” – powiedział CEO Netto Polska Brian Nyeng Olesen.
„Cel, do którego dążymy, będziemy realizować konsekwentnie: krok po kroku, z tygodnia na tydzień, z roku na rok. Chcemy zwiększyć zarówno liczbę dyskontów Netto do 1000, ale i zaangażowanie klientów, bo oni są dla nas najważniejsi. Zrobimy wszystko, co tylko możemy, żeby nasza oferta zawsze była atrakcyjna, a nasz koncept jeszcze lepiej dopasowany do oczekiwań konsumentów” – dodał.
Grupa ogłosiła wprowadzenie nowej strategii biznesowej na lata 2025-2028, która ma na celu zwiększenie liczby sklepów, przejęć i fuzji na istniejących i nowych rynkach. W oparciu o nowe priorytety strategiczne Grupa Salling postawiła sobie za cel osiągnięcie rocznego obrotu w wysokości ponad 57 mld zł (ponad 100 mld DKK) oraz przeznaczyć na inwestycje do 7,5 mld zł (do 13 miliardów DKK). W tym samym czasie będą miały miejsce znaczące inwestycje w nowe rozwiązania i systemy wspierające 60 000 pracowników w Danii, Niemczech i Polsce.
„W ostatnich latach wypracowaliśmy pozycję, która pozwala nam szybko wykorzystywać pojawiające się możliwości. Możemy i mamy odwagę działać. Zrobimy to w ciągu najbliższych kilku lat, aby Grupa Salling stała się jeszcze większym i ważniejszym graczem, wnosząc realną różnicę w codziennym życiu. Razem ze wszystkimi moimi kolegami w Danii, Niemczech i Polsce, nie mogę się już doczekać, aby uczynić każdy dzień lepszym dla ponad 12 mln naszych klientów tygodniowo. Z niecierpliwością czekam też na oddanie części naszych zysków społeczeństwu za pośrednictwem naszych właścicieli, Fundacji Salling” – powiedział CEO Grupy Salling.
Grupa planuje też powołać fundusz Salling Seeds, który zainwestuje 285 mln zł (pół miliarda DKK) w innowacyjne startupy w dziedzinie technologii, zrównoważonego rozwoju i handlu detalicznego, by pozyskać nową wiedzę i konkretne rozwiązania w celu odpowiadania na potrzeby klientów. Wzmocniona zostanie podstawowa działalność detaliczna w Danii, Niemczech i Polsce. W szczególności rynek duński pozostanie silny dzięki inwestycjom w nowe sklepy i operacje, podczas gdy wszystkie niemieckie sklepy zostaną zmodernizowane do najnowszego formatu, podano także.
Sieć dyskontów Netto na polskim rynku posiada aktualnie ponad 660 sklepów i zatrudnia ponad 9 tys. osób.
Grupa Salling to duńska firma zajmująca się handlem detalicznym posiadająca w swoim portfolio marki takie jak Bilka, føtex, domy towarowe Salling czy obecną poza rodzimym rynkiem także w Niemczech i Polsce sieć Netto. Grupa ma aktualnie 1 746 sklepów w Danii, Niemczech i Polsce, a jej obrót za rok 2023 wyniósł 40 mld zł (70,3 mld DKK). Jedynym właścicielem Grupy Salling jest Fundacja Salling, którą tworzą dwie fundacje: Købmand Herman Sallings Fond i Købmand Ferdinand Sallings Mindefond.
Źródło: ISBnews