Miraculum odnotowało 1,72 mln zł jednostkowej straty netto w III kw. 2024 r. wobec 0,16 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 1,3 mln zł wobec 0,42 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,29 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 10,77 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 2,12 mln zł jednostkowej straty netto wobec 0,29 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 35,95 mln zł w porównaniu z 35,21 mln zł rok wcześniej.
W III kwartale 2024 roku Miraculum konsekwentnie rozwijało ofertę produktową we wszystkich swoich markach, realizując strategię wzmacniania pozycji rynkowej i dostosowywania się do zmiennych trendów konsumenckich. Kluczowym celem było budowanie rozpoznawalności produktów, szczególnie poprzez inwestycje w nowe linie oraz dedykowane kampanie marketingowe, podano.
W wyniku pogarszającej się sytuacji geopolitycznej w krajach Zatoki Perskiej oraz w regionie krajów rosyjskojęzycznych, sprzedaż w dziale eksportu uległa znacznemu spadkowi. Spółka skoncentrowała swoje działania w pierwszej połowie roku na rozwoju współpracy z krajami Azji Centralnej.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może…, Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Miała 47,1 mln zł przychodów w 2023 r.
Źródło: ISBnews