Grzegorz Olszewski dołączył do Grupy PMPG Polskie Media i będzie odpowiadać za strategię rozwoju wydawcy „Do Rzeczy” – Orle Pióro i jego IPO na New Connect, podała spółka.
„Dołączyłem do Grupy PMPG z jasnym celem: przygotowanie Orle Pióro do debiutu giełdowego oraz dalszy rozwój spółki. Współczesny rynek mediów, podobnie jak sektor bankowy, wymaga dynamicznej adaptacji do zmian technologicznych. Kluczowym elementem naszej strategii będzie cyfryzacja procesów i treści, aby lepiej docierać do nowoczesnego odbiorcy. Inwestycje w technologie zwiększą efektywność i umocnią pozycję spółki jako lidera w dostarczaniu opiniotwórczych treści” – podkreślił Olszewski, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśla, że Olszewski wnosi do zespołu unikalne doświadczenie, zdobyte na najwyższych stanowiskach w sektorze finansowym. Jako prezes zarządu Alior Banku odpowiadał za realizację strategii „Bank na co dzień, Bank na przyszłość”, kładącą nacisk na wdrażanie nowoczesnych technologii oraz transformację cyfrową. Pod jego kierownictwem bank znacząco poprawił wyniki finansowe, osiągając rekordowy zysk netto przekraczający 2 mld zł w 2023 roku. Z powodzeniem wdrożył rozwiązania oparte na chmurze oraz zaawansowaną analitykę danych, co przełożyło się na wzrost efektywności operacyjnej i poprawę jakości usług, przypomniano.
„Cieszę się, że nasz zespół menedżerów poszerzy się o kolejnego świetnego specjalistę, jakim jest Grzegorz Olszewski. Jego kompetencje w zakresie transformacji cyfrowej i zarządzania strategicznego są nieocenione w przygotowaniach do IPO. Grzegorz wesprze zarówno nasz zespół menedżerski, jak i Tomasza Biełanowicza, wieloletniego przewodniczącego rady nadzorczej PMPG oraz doświadczonego bankiera, który dotychczas nadzorował i nadzoruje przygotowania spółki do debiutu na NewConnect. Media muszą postawić wszystko na nowe technologie i szybką dygitalizację treści, aby sprostać oczekiwaniom odbiorców i reklamodawców. Wierzę, że pod przywództwem menedżerskim Grzegorza Orle Pióro osiągnie kolejne kamienie milowe w rozwoju” – dodał inwestor strategiczny Orle Pióro Michał Lisiecki.
Strategia rozwoju Orle Pióro zakłada intensywną cyfryzację treści i procesów operacyjnych, które zwiększą dostępność i atrakcyjność materiałów dla szerokiego grona odbiorców. Planowany debiut na NewConnect zapewni spółce kapitał niezbędny do realizacji ambitnych celów rozwojowych, podano także.
PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika „Wprost” oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.
Źródło: ISBnews