Startup foodtech Choice pozyskał 1 mln euro od polskiego funduszu VC Smartlink, aby zintensyfikować rozwój w Polsce oraz ekspansję na nowe rynki, podała spółka.
„Smartlink Partners, polski fundusz venture capital, zainwestował 1 mln euro w formie CLA w firmę technologiczną Choice, oferującą kompleksową i innowacyjną, wszechstronną platformę SaaS dla branży restauracyjnej. Platforma umożliwia cyfryzację obsługi klienta zarówno w restauracjach, jak i online. Dzięki nowemu kapitałowi firma zintensyfikuje swój rozwój na rynku polskim oraz ekspansję na nowe rynki – Rumunię i Węgry. CLA będzie częścią większej rundy inwestycyjnej, a firma jest obecnie w aktywnej fazie pozyskiwania środków na największą rundę Series A” – czytamy w komunikacie.
„Choice udowodnił, że potrafi skutecznie działać w Polsce i posiada ogromny potencjał na arenie międzynarodowej. Oczekujemy, że firma kilkukrotnie zwiększy skalę swojej działalności w ciągu najbliższych 24 miesięcy, dlatego zdecydowaliśmy się zainwestować już teraz, zamiast czekać na kolejną rundę finansowania. Przykład Toast Inc., amerykańskiej firmy generującej ponad 1 mld USD przychodu kwartalnego, doskonale ilustruje potencjał rynku” – powiedział managing partner w Smartlink Partners Paweł Szydłowski, cytowany w komunikacie.
Dzięki nowemu kapitałowi firma skoncentruje się na rozwoju swojej działalności w Polsce oraz krajach sąsiednich, z celem stania się liderem w Europie Środkowej i Wschodniej. Obecnie działając na siedmiu rynkach w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE), w tym w Polsce, Choice pomaga restauracjom cyfryzować obsługę klienta – zarówno online, jak i stacjonarnie. Platforma umożliwia restauracjom tworzenie własnych stron internetowych, przyjmowanie zamówień online bez prowizji, zarządzanie rezerwacjami oraz oferowanie płatności za pomocą kodów QR. Choice QR integruje się z systemami POS oraz platformami do dostaw jedzenia, takimi jak Wolt, Uber Eats, Glovo, Foodora i Bolt. Obecnie ponad 5 500 aktywnych restauracji korzysta z Choice, generując ponad 1 mln zamówień miesięcznie, przy łącznej wartości transakcji wynoszącej 20 mln USD miesięcznie. W ciągu 3-5 lat Choice planuje mieć 50 000 restauracji generujących 100 mln USD ARR, wymieniono także.
„Wizją firmy jest stać się kompleksowym rozwiązaniem dla restauracji, obejmującym analizę i zarządzanie zachowaniami klientów. Choice nie planuje opracowywać własnego oprogramowania do systemów POS czy kas fiskalnych; zamiast tego nawiązuje współpracę z lokalnymi systemami POS i je integruje. Takie podejście pozwala restauracjom korzystać z nowoczesnych narzędzi, bazujących na ich obecnych systemach, bez konieczności zmiany lub wdrażania skomplikowanych rozwiązań, co przyczynia się do cyfryzacji zachowań klientów, zwiększenia przychodów, poprawy retencji klientów oraz optymalizacji kosztów operacyjnych” – czytamy dalej.
Choice posiada trzy główne biura w Pradze, Warszawie i Kijowie oraz zespół liczący ponad 110 osób. W Polsce firma rozpoczęła działalność trzy lata temu i obecnie ma ponad 2 000 zarejestrowanych restauracji. Wśród jej klientów znajdują się sieci, takie jak Thai Wok, Sushi World, Pizza Factory, Bombay Masala oraz nowo dołączony food court Hala Koszyki. Choice nawiązał współpracę z lokalnymi systemami POS, takimi jak IDPOS, Dotykacka, Papu i Serve, a także z dostawcami usług kurierskich, takimi jak Wolt Drive i Glovo On Demand, oraz z ponad 50 innymi integracjami dostępnymi na platformie, podano także.
Rok temu Choice QR z zakończył rundę finansowania, pozyskując około 10 mln zł (2,5 mln USD). Rundzie przewodził J&T Ventures, fundusz venture capital należący do znanej czesko-słowackiej grupy J&T Group. W rundzie uczestniczyły także czeskie fundusze VC Reflex Capital oraz Presto Ventures. Od swojego powstania Choice QR pozyskał łącznie 16,5 mln zł (4,5 mln USD) w finansowaniu od inwestorów.
„Po raz pierwszy spotkaliśmy Alexa Ilyasha na konferencji How To Web w Bukareszcie w październiku 2024 roku, a od tego czasu ściśle obserwujemy rozwój Choice QR. Mimo że firma już działa na znaczącą skalę, w zaledwie kilka miesięcy osiągnęła dwucyfrowy wzrost procentowy, poprawiając kluczowe wskaźniki i znacząco redukując swój burn rate” – dodał Szydłowski.
Fundusz Smartlink do tej pory sfinalizował 10 inwestycji i jest w zaawansowanym procesie inwestycyjnym z kolejnymi projektami, w kilku krajach CEE. Smartlink inwestuje w spółki z obszarów SaaS (HRtech, AI), Medtech oraz Deeptech (Spacetech), które nie tylko mają już swoje produkty, ale ich produkty są sprawdzone na rynkach, na których działają i posiadają rosnącą trakcję przychodów, czyli w rundach od seed do rundy A. Oprócz dostarczenia finansowania fundusz bardzo chętnie umożliwia spółkom, w które inwestuje, kontakt z właścicielami firm ze swojego networku (chociażby przedsiębiorcami skupionymi w CC), a Partnerzy funduszu chętnie angażują się we współpracę ze spółkami z portfela również w procesie zbierania kolejnych rund inwestycyjnych.
Źródło: ISBnews