Kilkadziesiąt poprawek przyjął Senat we wtorek nad ranem do pakietu ustaw tworzących tzw. tarczę antykryzysową, w tym m.in. przepisy dotyczące głosowania zdalnego. We wtorek po południu senackimi poprawkami ma zająć się Sejm.
VRG odnotowało 44,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2019 r. wobec 32,43 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 47,56 mln zł wobec 40,77 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 332,46 mln zł w IV kw. 2019 r. wobec 272,14 mln zł rok wcześniej.
W całym 2019 r. spółka miała 63,99 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 53,57 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 068,27 mln zł w porównaniu z 805,67 mln zł rok wcześniej.
„Mamy za sobą bardzo udany 2019 rok. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej VRG przekroczyły w minionym roku po raz pierwszy w naszej historii miliard złotych i wyniosły 1,068 mld zł, co daje 33% dynamikę wzrostu do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Efekt ten został osiągnięty pomimo dalszego rozszerzenia zakazu handlu w niedziele. Grupa zakończyła rok posiadając 590 salonów w 104 miastach w całej Polsce, co przełożyło się na 54,4 tys. m2 powierzchni. Rozwój miał miejsce zarówno poprzez salony własne jak i franczyzowe. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 64 mln zł, co dało 20% dynamikę rok do roku” – napisał prezes Grzegorz Pilch w liście do akcjonariuszy.
„Część odzieżowa, osiągnęła przychody w wysokości 692 mln zł i dynamikę około 43% głównie dzięki przejęciu spółki Bytom. […] Reprezentująca segment jubilerski marka W.Kruk może pochwalić się dwucyfrowym tempem wzrostu. Przychody detaliczne marki W.Kruk wyniosły 371 mln zł, co dało 19% dynamikę w stosunku do roku 2019. […] W 2019 roku sprzedaż sklepów internetowych grupy kapitałowej VRG wyniosła 145 mln zł, co stanowi wzrost o 50% rok do roku. W przychodach grupy za 2019 rok udział kanału internetowego wyniósł już prawie 14%” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 31,06 mln zł wobec 22,69 mln zł zysku rok wcześniej.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
Źródło: ISBnews