Polregio (dawniej Przewozy Regionalne) odnotowało 29,38 mln zł zysku netto w 2019 r., podał przewoźnik.
„Czwarty rok z rzędu największy polski przewoźnik kolejowy wypracowuje dodatni wynik finansowy. Zysk netto sięgnął w 2019 roku 29,38 mln zł. Skumulowany wynik finansowy spółki za lata 2016 – 2019 wyniósł 211,23 mln zł. Pozytywne wyniki idą w parze z liczbą podróżujących, którzy wybierają ofertę Polregio. W ubiegłym roku liczba przewożonych przez Polregio pasażerów osiągnęła poziom 88,9 mln, tj. 7,7 mln więcej niż w roku 2018” – czytamy w komunikacie.
W 2019 roku Polregio, będące od listopada 2015 r. w grupie Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP), wzmocniło swoją pozycję lidera na rynku pasażerskich przewozów kolejowych w Polsce, pozostając kolejny rok z rzędu przewoźnikiem, który przewiózł najwięcej pasażerów, co przełożyło się na osiągnięty przez spółkę zysk netto.
„Wyniki finansowe wyraźnie pokazują, że wdrażana przez nas w ostatnich latach żelazna konsekwencja w działaniu przynosi wymierne korzyści. To efekt także dobrej współpracy z samorządami, które rozumiejąc potrzeby pasażerów zapewniają najlepszą możliwą ofertę, za co dziękuję. W przyszłości będziemy kontynuować tę politykę, w dalszym ciągu umacniając naszą pozycję lidera rynku pasażerskich przewozów kolejowych w Polsce” – skomentował prezes Krzysztof Zgorzelski, cytowany w komunikacie.
Utrzymanie w ubiegłym roku kosztów w twardym reżimie zapewniło spółce dobrą kondycję finansową. Po zakończonej restrukturyzacji Polregio jest w na tyle dobrej kondycji, iż pomimo epidemii i jej negatywnego wpływu na wyniki w bieżącym roku – głównie ze względu na spadek liczby pasażerów, płynność finansowa spółki nie jest obecnie zagrożona. Polregio na bieżąco reguluje swoje zobowiązania finansowe względem wszystkich współpracujących ze spółką podmiotów, podano także.
„W obecnej sytuacji, powodowanej rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2, najwyższym priorytetem dla działań spółki stało się zadbanie o bezpieczeństwo pracowników i podróżnych. Polregio na bieżąco wdraża niezbędne wytyczne oraz stale monitoruje sytuację m.in. w ramach Zespołu Zarządzania Kryzysowego, który zadecydował o wprowadzeniu szeregu działań we wszystkich zakładach i pociągach” – powiedział dyrektor operacyjny Jarosław Klasa.
Odpowiednie procedury określają m.in. sposób działania obsługi pociągu w razie stwierdzenia wśród pasażerów osoby mającej objawy dające podejrzenie zarażenia SARS-CoV-2, w zakresie m.in. powiadomienia służb epidemiologiczno-sanitarnych, zabezpieczenia pracowników i podróżnych, a także dezynfekcji pociągu. W trakcie codziennego czyszczenia wszystkich pociągów, jak i budynków, Spółka zleca dodatkowe dezynfekcje elementów, z którymi podróżni i pracownicy mają najczęściej styczność, np. poręcze, klamki, panele sterowania drzwiami. Działania dezynfekujące uwzględniają również kabiny maszynistów, pomieszczenia służbowe obsługi pociągu i biura.
Polregio (dawniej Przewozy Regionalne) są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. W 2019 r. miało 88,9 mln pasażerów. Większościowym akcjonariuszem jest Agencja Rozwoju Przemysłu.
Źródło: ISBnews