Stoisz przed wyborem oferty prądu dla swojej firmy? Wiesz, że opłaty za pobór energii stanowią duży procent bieżących wydatków w przedsiębiorstwie. Jak można je ograniczyć? Są metody oczywiste, takie jak po prostu zmniejszenie zużycia prądu. Są też i takie, które wiążą się ściśle z jednorazowym dokonaniem właściwego wyboru. Jak zatem wybrać dobrą ofertę energii dla firmy?
Prąd dla firm – na co zwracać uwagę?
Już na początku warto zaznaczyć, że szukając oferty energii dla firmy nie należy kierować się tylko i wyłącznie prostą stawką za kilowatogodzinę. To oczywiście ważne i ma ogromne, żeby nie powiedzieć, kluczowe znaczenie dla ostatecznych rozliczeń. Ale jednak nie tylko cena wpływa na koszty. Bo te w firmie powinny być rozpatrywane wielowymiarowo.
Przykład? Załóżmy, że wybierzesz najtańszą ofertę prądu dla firmy. Skorzystasz jednak z usług sprzedawcy, który nie jest zbyt znany na rynku. Dopiero zaczyna, ma mało klientów, których opinii nie znasz. Obsługa bieżących rachunków jest utrudniona, bo dostępny jest tylko jeden sposób płatności. Kontakt – tylko drogą mailową. Elastyczne warunki oferty czy dodatkowe usługi nie są dostępne. Ostatecznie więc czy roczna oszczędność od kilku do kilkunastu złotych jest warta ryzyka i czasu, który spędzisz na kontroli rachunków i formalnościach? Na to pytanie musisz sobie odpowiedzieć sam.
Wybierając ofertę energii dla firmy dobrym pomysłem jest zwrócenie uwagi na renomę marki, opinie klientów na temat sprzedawcy, różnego rodzaju certyfikaty i nagrody. Cenną wskazówką jest również to, jak długo firma działa na rynku energii, im dłuższy staż w branży, tym większego doświadczenia można oczekiwać. Wszystkie te elementy gwarantują większe bezpieczeństwo, brak obaw o stabilność dostaw energii czy realizację codziennych spraw.
Istotna może się okazać również kompleksowość oferty, do której największych przejawów, a zarazem atutów należy to, że sprzedawca energii udostępnia wiele różnych dróg kontaktu. Dla każdego przedsiębiorcy na wagę złota jest też czas, więc liczy się także to, jak bardzo wymagająca jest regularna obsługa rachunków za prąd. Jeśli np. możesz dokonywać wygodnych i szybkich płatności online, a dostęp do faktur masz od razu po ich wystawieniu na firmowej skrzynce mailowej, to będzie to dla Ciebie duże ułatwienie i spora oszczędność – tym razem czasu.
Dopasowana oferta, czyli jak wybrać prąd dla firmy
Wiesz już, na co warto zwracać uwagę szukając idealnej oferty energii dla przedsiębiorstwa. Dlaczego jednak nie zapytać po prostu znajomych z branży, innych właścicieli firm o to, na którą z nich się zdecydować? Mają doświadczenie, zapewne dobrze doradzą. Niekoniecznie. Oferta prądu dla firmy powinna być dopasowana do biznesu. Co to oznacza? Przede wszystkim to, że należy przeanalizować poziom zużycia energii, jego zmienność w czasie, to, kiedy z prądu korzysta się najczęściej, a kiedy prawie wcale. Ważne jest także przyjrzenie się potrzebom wizerunkowym Twojej marki, być może jeszcze nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale wybierając odpowiednią ofertę energii możesz kreować postrzeganie swojej firmy w oczach potencjalnych klientów. Wszystkie te aspekty są indywidualne dla Twojego przedsiębiorstwa, nie możesz więc wzorować się jedynie na tym, co sprawdziło się u innych.
Energia dla firm – warianty ofert
Jak znaleźć ofertę dopasowaną do potrzeb firmy? Jeśli dopiero zaczynasz, warto zwrócić uwagę na dedykowane nowym biznesom propozycje. Zwykle zawierają atrakcyjne rabaty ułatwiające start. Jeśli jesteś już na rynku dłużej niż rok lub dwa, ale nadal zależy Ci przede wszystkim na oszczędnościach, wybierz taką ofertę, która oprócz procentowej zniżki na energię zapewni Ci również stałą cenę przez określony w umowie czas (zwykle dwóch lub trzech lat).
Możesz sobie pozwolić na inwestycje i przeznaczenie większej ilości środków na działania, które w dłuższej perspektywie pozwolą Ci zaoszczędzić, a już w krótszej wpłyną pozytywnie na wizerunek Twojej firmy? Zainteresuj się fotowoltaiką. Instalacja paneli fotowoltaicznych na dachu siedziby firmy to możliwość korzystania z darmowej energii, a dodatkowo budowanie obrazu marki przyjaznej środowisku i przedsiębiorstwa, które rozwija się w sposób zrównoważony. Jeśli chcesz kształtować eko-wizerunek, a nie dysponujesz zbyt dużymi środkami finansowymi, zawsze możesz postawić na oferty prądu z gwarancją pochodzenia energii – w zamian za kilkuzłotową miesięczną opłatę zyskujesz potwierdzenie, że wspierasz rozwój odnawialnych źródeł energii.
Ostatnim, lecz nie mniej ważnym, elementem wpływającym na dopasowanie oferty energii do potrzeb firmy, jest wybór odpowiedniej taryfy. C11, C12, C12w – możliwości jest zazwyczaj kilka. Decyzja, na którą się zdecydować, zależy od tego, jak kształtuje się zużycie i jak rozkłada się wykorzystanie energii w przedsiębiorstwie w poszczególnych dniach i godzinach. Inna taryfa będzie najbardziej opłacalna kiedy prąd jest w firmie potrzebny cały czas, inna kiedy niezbędny jest głównie w weekendy, a jeszcze inna kiedy zużycie nasila się przede wszystkim nocą. Warto wybrać mądrze i nie przepłacać. Chociaż cena ma kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wyborze oferty energii dla firmy, nie warto kierować się jedynie nią. Szereg innych wartości, również pozacenowych, będzie bowiem decydował o Twojej satysfakcji. Pamiętaj, że kosztem w firmie jest również czas, który regularnie poświęcasz chociażby na płacenie faktur. Zyski możesz zaś rozpatrywać również w sferze wizerunkowej. Najlepsza oferta energii dla firmy to taka, która odpowiada na wszystkie Twoje potrzeby.
Materiał Partnera