Browar za Miastem planuje kampanię crowdfundingową we wrześniu na platformie Crowdway celem pozyskania 4,2 mln zł środków, podał Crowdway.
„We wrześniu spółka rozpocznie budowę własnego browaru. Do udziału w projekcie chce zaprosić także crowdinvestorów, którzy bardzo doceniają branżę piw kraftowych. Kampania ruszy we wrześniu i będzie promowana na Crowdway. Jej celem będzie pozyskanie 4,2 mln zł. Pozostałe nakłady inwestycyjne spółka zrealizuje ze środków własnych, dotacji UE i kredytu” – czytamy w komunikacie.
Browar Za Miastem od trzech lat warzy piwa rzemieślnicze pod markami: Święty Spokój, Długi Weekend czy Dzień Wolny.
„Własny browar zapewni nam większą niezależność i elastyczność. Niższe koszty produkcji pozwolą na podniesienie marżowości i zwiększenie zysków firmy. Z pracami budowlanymi ruszamy już we wrześniu. Wtedy też wystartuje kampania crowdinvestingowa” – powiedział współzałożyciel, wiceprezes spółki Marek Wziątek, cytowany w komunikacie.
Łączna wartość inwestycji w nowy browar, który ma być zlokalizowany pod Poznaniem, to ponad 8,8 mln zł.
„Majątek spółki to ponad 4 mln zł. Składa się na to m.in. nieruchomość, projekt browaru i zapasy. Poza tym posiadamy aktywa niematerialne, jak patenty i chronione znaki towarowe. Fundusze na budynek i urządzenia produkcyjne pochodzą ze środków własnych w kwocie prawie 2 mln. zł, dotacji unijnej i komercyjnego kredytu inwestycyjnego. Dodatkowe środki chcemy pozyskać od inwestorów crowdfundingowych. Dotację unijną na urządzenia zdobyliśmy już w 2018 roku, a umowę z BGK zawarliśmy w 2019 roku. Mamy też podpisaną umowę kredytu inwestycyjnego z bankiem ING” – wyjaśnił współzałożyciel i prezes Tomasz Brycki.
Zakład zostanie uruchomiony w połowie 2021 r. Spółka będzie w nim warzyć piwa rzemieślnicze według swoich receptur, także w oparciu o innowacyjną technologię z wykorzystaniem surowców zaliczanych do kategorii tzw. „Superfood”.
„Nasza technologia daje możliwość przeniesienia na piwo wyjątkowych walorów odżywczych takich roślin, jak orkisz, amarantus czy komosa ryżowa. Dzięki temu otrzymamy piwa o wyższej zawartości minerałów, witamin i aminokwasów. Podniesie to konkurencyjność firmy i otworzy nowe możliwości sprzedaży, także na eksport. Nowatorską technologię opracowaliśmy we współpracy z Politechniką Łódzką i zgłosiliśmy do ochrony patentowej już w 2017 roku. Według opinii fachowców jest ona wyjątkowa w skali świata” – wskazał Wziątek.
Przychody spółki w ubiegłym roku wyniosły 3,3 mln zł (wzrost sprzedaży wyniósł 50% r/r w ujęciu wartościowym i wolumenowym). W drugiej połowie 2019 r., czyli w trzecim roku działalności, firma osiągnęła rentowność. Plan na 2020 rok to 4 mln zł przychodów, podano w komunikacie.
„Wiosną 2020 roku nasze przychody wzrosły o ponad 30%. W tym samym czasie na rynku, ze względu na COVID-19, sprzedaż piwa spadła o kilka procent, a sprzedaż piw rzemieślniczych nawet o 35%. W tym trudnym czasie procentowała nasza wcześniejsza praca – wykorzystaliśmy nowe możliwości sprzedaży, wprowadziliśmy oszczędności. Dzięki temu całe I półrocze 2020 zakończyliśmy zyskiem. Zacieśniliśmy współpracę z dotychczasowymi partnerami, zdobyliśmy nowych klientów, wprowadziliśmy do oferty nowe piwa. Perspektywy w kolejnych miesięcy są dobre” – powiedział Brycki.
W samym 2019 roku firma sprzedała około 800 tys. butelek piwa. W 2020 rośnie dalej, mimo trudnej sytuacji rynkowej. Piwa Browaru Za Miastem sprzedawane są w dużych sieciach handlowych: Auchan, Carrefour, Duży Ben, Intermarche, Kaufland, Lidl, Stokrotka. Spółka współpracuje też z wieloma dystrybutorami, lokalami gastronomicznymi i sklepami specjalistycznymi, podano także.
Platforma Crowdway ma na swoim koncie zakończone sukcesem kampanie dla takich marek kraftowych, jak Doctor Brew, PINTA Barrel Brewing oraz projektów w branży alkoholowej stworzonych przez Janusza Palikota.
Źródło: ISBnews