Browar Za Miastem rozpoczął ofertę crowdfundingową na platformie Crowdway z której chce pozyskać 4,18 mln zł na sfinansowanie części kosztów budowy browaru i zakupu urządzeń do produkcji piwa, podała spółka.
„Fundusze na budowę browaru oraz urządzenia produkcyjne w kwocie ponad 2 mln zł pochodzić będą ze środków własnych. W 2018 roku zdobyliśmy dotację unijną o wartości 1,85 mln zł, a umowę o dofinansowanie z BGK podpisaliśmy na początku 2019 roku. Mamy także zawartą umowę o kredyt inwestycyjny, który pokryje część inwestycji” – powiedział współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem Tomasz Brycki, cytowany w komunikacie.
Dodatkowe środki w kwocie 4,18 mln zł Browar Za Miastem chce zgromadzić przez emisję akcji promowaną w kampanii crowdfundingowej na platformie Crowdway. Dzięki tym funduszom spółka chce sfinansować część kosztów budowy i zakupu urządzeń do produkcji piwa. Minimalna wartość inwestycji dla crowdinwestorów wynosi 330 zł. Oprócz akcji spółki, nowi akcjonariusze otrzymają benefity: piwa marki Browar Za Miastem, zniżki i gadżety. Inwestorzy wezmą też udział w uroczystym otwarciu browaru w połowie 2021 roku.
„Od 2022 roku planujemy wypłacać dywidendę w przedziale od 50 do 100% zysku netto” – dodał Brycki.
Browar Za Miastem działa od początku 2017 roku. Obaj założyciele Tomasz Brycki i Marek Wziątek, przepracowali około 20 lat w branży piwnej, w tym w Kompanii Piwowarskiej. Tomasz Brycki jest m.in. twórcą takich marek, jak Żubr i Dębowe oraz zarządzał marką Tyskie. Marek Wziątek zarządzał marką Żubr. Od początku zespół Browaru Za Miastem tworzy też główny piwowar Piotr Stachecki, który piwa warzy zawodowo od 40 lat, a na swoim koncie ma udział w budowie i rozbudowę kilku browarów. Jest także autorem projektu technologicznego nowego browaru spółki. Obecnie majątek spółki jest wart ponad 4 mln zł. Składa się na niego m.in. działka budowlana pod Poznaniem zakupiona w 2017 roku i projekt innowacyjnego browaru. Jego budowa właśnie się rozpoczęła, a wartość całej inwestycji wyniesie 8,8 mln zł, wskazano w materiale.
Browar Za Miastem warzy piwa odpowiadające na różne potrzeby, zarówno europejską klasykę (np. pilsner, pszeniczne), jak i piwa nowej fali (np. APA, Black IPA) pod nazwami Święty Spokój, Długi Weekend czy Dzień Wolny. Spółka ma w ciągłej sprzedaży kilkanaście gatunków piwa, które uzupełnia nowościami. W 2019 roku Browar Za Miastem sprzedał 4 tys. hektolitrów piwa i zanotował 3,3 mln przychodów. Rok do roku sprzedaż wzrosła o 50% (wolumenowo i wartościowo). W drugiej połowie 2019 r., czyli w trzecim roku działalności, firma osiągnęła rentowność.
„Trend ten podtrzymujemy także w bieżącym roku, mimo pandemii, z której wyszliśmy obronną ręką. Planujemy osiągniecie tempa wzrostu około 30-40% rocznie. Plan na ten rok to 4 mln zł przychodów. Już w 2025 planujemy osiągnięcie rocznej wartości sprzedaży 15 mln zł i ponad 3,6 mln zł zysku netto. To więcej niż wartość przychodów w całym 2019 roku” – zapowiedział współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem.
Piwa Browaru Za Miastem dostępne są obecnie w ponad 2 000 punktów sprzedaży, w tym w sieciach handlowych. Spółka współpracuje też z wieloma dystrybutorami, gastronomią i sklepami specjalistycznymi.
Nowy browar powstaje w miejscowości Rumianek pod Poznaniem, na działce, która jest własnością firmy od 2017 roku. Po pierwszym etapie inwestycji, tj. po uruchomieniu w III kwartale 2021 będzie produkował do 10 tys. hektolitrów piwa rocznie. Docelowe moce to około 30 tys. hl. W drugim etapie rozlew do butelek oraz beczek zostanie uzupełniony o linię do puszkowania oraz dodatkowe tanki fermentacyjno-leżakowe. W III kwartale 2021 w browarze powstanie sklep z piwem oraz upominkami.
„Projekt browaru powstał w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenia oraz autorską technologię warzenia piwa. Dzięki temu browar jest optymalnie zorganizowany, a także będzie oszczędny w zużyciu energii i wody. W dwa lata przejechaliśmy około 20 tys. kilometrów, żeby zapoznać się z ofertą różnych producentów urządzeń do browarów. W naszym nowym obiekcie znajdzie się m.in. laboratorium produkcji. Jest to rzadkie rozwiązanie w browarach rzemieślniczych, które zapewni pełną kontrolę procesu produkcji i najwyższą jakość naszych piw” – zapowiedział współzałożyciel i wiceprezes spółki Marek Wziątek, cytowany w komunikacie.
„Nowatorską technologię opracowaliśmy we współpracy z Politechniką Łódzką i zgłosiliśmy do ochrony patentowej już w 2017 roku. Według opinii fachowców jest ona wyjątkowa w skali świata. Na nasze nowe, innowacyjne piwa już czekają odbiorcy w Europie Zachodniej, USA i Azji. Pierwsze kontakty handlowe w tym zakresie nawiązaliśmy już w roku 2018” – dodał Wziątek.
Źródło: ISBnews