Całkowita sprzedaż Tatry Mountain Resorts (TMR) spadła o 15,7% r/r w sezonie letnim 2020 (1 maja – 30 września), podała spółka. W tym sprzedaż biletów na koleje linowe spadła o 16,7% r/r, sprzedaż w parkach rozrywki o 34,9%, sprzedaż w gastronomii o 11,7%, sprzedaż sklepów sportowych i usług o 18,2%, a hoteli o 5,3%. Wzrosły przychody w segmencie golf – o 18,6% r/r.
Spółka podała też, że liczba turystów/odwiedzających spadła w skali roku o 16,8% w ośrodkach górskich i o 23,8% w parkach rozrywki.
Wykorzystanie miejsc w hotelach (średnia ważona) spadło o 12,9 pkt proc., natomiast średnia cena noclegu wzrosła o 3%.
Zestawienie obejmuje ośrodki górskie na Słowacji: Jasná Nízke Tatry; Vysoké Tatry – Tatranská Lomnica, Starý Smokovec i Štrbské Pleso; w Austrii: Mölltaler Gletscher i Ankogel, w Polsce: Szczyrk i Czechach: Ještěd. Ponadto Aquapark Tatralandia (Słowacja), Legendia – Śląskie Wesołe Miasteczko, ośrodek Golf & Ski Resort Ostravice i Golf Resort Kaskáda oraz hotele na Słowacji. Zestawienie nie obejmuje segmentu nieruchomościowego.
Tatry Mountain Resorts a.s. z siedzibą w Liptovský Mikuláš jest największym podmiotem świadczącym usługi turystyczne na Słowacji. Spółka jest właścicielem i operatorem ośrodków narciarskich i hoteli w Tatrach Wysokich i Tatrach Niskich. Jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2012 r.
Źródło: ISBnews