Wartość transakcji dokonywanych w internecie BLIK-iem wzrosła o 43% kw/kw do 8,58 mld zł, podał operator BLIK-a, Polski Standard Płatności (PSP). PSP zwraca uwagę, że w tym czasie wartość transakcji kartami wzrosła o 25% kw/kw do 5 mld zł.
Liczba transakcji BLIK-iem w e-commerce wzrosła do 73 mln w II kw. 2020 r. z 57,5 mln kwartał wcześniej oraz 34,7 mln rok wcześniej.
„Bez wątpienia ogromne kwartalne wzrosty liczby i wartości transakcji BLIK-iem w II kwartale to efekt przesunięcia zakupów ze sklepów stacjonarnych do sieci. Wynika to oczywiście z lockdownu oraz obaw wielu z nas o kupowanie w tradycyjnych miejscach, gdzie często gromadzą się większe grupy ludzi. Dane za III kwartał, które opublikujemy już wkrótce, potwierdzą, że Polacy zostali przy zakupach w sieci” – powiedział prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz, cytowany w komunikacie.
BLIK wyprzedził karty płatnicze w liczbie transakcji w sieci pod koniec 2018 roku. Od tego czasu dystans między oboma sposobami płatności jest coraz większy. Jeśli chodzi o wartość transakcji realizowanych w sieci, BLIK zaczął dominować nad kartami pół roku później – w II kwartale 2019 roku, podkreślono.
„Szacujemy, że dziś udział BLIK-a w wartości rynku e-commerce w Polsce może sięgać już nawet 60% i stale rośnie. Bez wątpienia jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób kupowania w internecie. A dzięki temu, że użytkownik nie musi pozostawiać w sieci żadnych danych płatniczych, jest także bardzo bezpieczny” – podsumował Mazurkiewicz.
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKa mogą korzystać również klienci Getin Noble Banku, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole, Banku Pekao, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe, a także banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB.
Źródło: ISBnews