Cyfrowy Polsat oczekuje, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w przyszłym roku wzrośnie o 3,5-4% r/r w 2021 r., powiedział prezes Telewizji Polsat Stanisław Jankowski.
„Jeżeli chodzi o rok przyszły, uwzględniając drugą falę epidemii, którą widzimy teraz, na chwilę obecną przewidujemy rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu na poziomie 3,5-4% wzrostu r/r” – powiedział Jankowski podczas wideokonferencji.
„Przewidujemy, że w IV kwartale tego roku rynek reklamy telewizyjnej powinien być zbliżony do roku 2019 r. Październik i listopad są miesiącami, które już są zrealizowane w sprzedaży reklamy telewizyjnej. Mamy widoczność na grudzień i ona jest dosyć dobra, pomimo ograniczonego lockdownu” – dodał prezes.
Według niego, spółka po przejęciu Interii.pl skupia się obecnie na przygotowaniu kompleksowej oferty reklamowej, którą chce zaoferować potencjalnym klientom wraz ze zbliżającymi się negocjacjami rocznymi.
Według danych Cyfrowego Polsatu (dane wstępne – Publicis Groupe), wydatki na reklamę telewizyjną i sponsoring w I-III kw. tego roku spadły o 15% r/r do 2 582 mln zł. Z kolei przychody Grupy Polsat w tym okresie spadły o 13,9% r/r do 727 mln zł.
„W efekcie nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu w tym okresie wyniósł 28,2%” – dodał Jankowski.
Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka. Akcje Cyfrowego Polsatu są notowane na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews