Mazurska Manufaktura pozyskała łącznie 4,37 mln zł z emisji crowdinvestingowej, podała spółka.
„W dwóch etapach emisji w spółkę zainwestowało łącznie 326 akcjonariuszy, którzy nabyli akcje o wartości 4 375 000 zł, co jest rekordową kwotą w historii polskiego crowdfundingu. Mazurska Manufaktura wyemitowała w listopadzie, w ramach oferty publicznej, dwie transze akcji serii E, każda o wartości 2,2 mln zł. Cena emisyjna każdej akcji wynosiła 35 zł. Pierwszy, zamknięty etap emisji trwał od 5 do 9 listopada, a kolejny, otwarty dla wszystkich potencjalnych akcjonariuszy, rozpoczął się 13 listopada i został zakończony po zaledwie kilku godzinach” – czytamy w komunikacie.
Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji był Dom Maklerski INC.
Środki pozyskane z emisji zostaną zainwestowane w rewitalizację browaru w Szczytnie, którego spółka jest właścicielem, oraz w uruchomienie produkcji legendarnego na Warmii i Mazurach piwa Jurand – ma to nastąpić na przełomie I i II kwartału 2021 roku. Jeszcze w tym roku Mazurska Manufaktura planuje złożyć niezbędne dokumenty na GPW w celu dopuszczenia akcji do obrotu zorganizowanego, dodano w informacji.
Źródło: ISBnews