Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w złotych, o 10,4% r/r w IV kwartale ub.r., zaś w euro odnotowała wzrost o 5,1% r/r do 3 355 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins, prezentując wstępne wyniki. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) liczona w złotych wzrosła w tym okresie o 6,9% r/r.
„Liczona w euro, w całym 2020 roku sprzedaż Biedronki zwiększyła się o 6,7% do 13,47 mld euro. W IV kw. sprzedaż sięgnęła 3,36 mld euro, tj. była o 5,1% wyższa niż w IV kw. 2019. Udział marki w rynku zwiększył się” – czytamy w komunikacie.
W 2020 r. sprzedaż Biedronki liczona w złotych wzrosła o 10,4% r/r, zaś w ujęciu LFL zwiększyła się o 7,1% (w tym o 6,9% w samym IV kw.), podano także.
W 2020 r. sprzedaż Biedronki stanowiła 69,8% przychodów całej grupy Jeronimo Martins wobec 67,7% rok wcześniej.
Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,12 mln m2 na koniec ub.r. wobec 2,02 mln m2 rok wcześniej.
W 2020 roku sieć Biedronka otworzyła 129 sklepów, zamknęła 16 i przeprowadziła 267 modernizacji. Na koniec ub.r. sieć Biedronka liczyła 3 115 placówek.
Źródło: ISBnews