Carsmile zawarł rekordową liczbę prawie 2 000 umów wynajmu i leasingu samochodów w 2020 r., podała spółka. To wzrost o 141% względem 2019 r., a od początku działalności internetowej platformy sprzedaż przekroczyła już 3 000 pojazdów. Plany Carsmile na ten rok zakładają podwojenie wyniku z 2020 roku.
Liczba zawartych umów wynajmu oraz leasingu w 2020 roku wyniosła prawie 2 000, a w samym grudniu, który był rekordowym miesiącem w historii Carsmile – 215. W 2020 r. aktywność branży dealerskiej, licząc przez pryzmat rejestracji nowych samochodów osobowych, spadła o niemal jedną czwartą, podkreślono.
„Jesteśmy na rynku od dwóch i pół roku. Naszym sukcesem jest dziś poziom sprzedaży ponad pięciokrotnie większy od przeciętnego salonu samochodowego i to pomimo faktu, że nie prowadzimy sprzedaży flotowej, czyli nie obsługujemy dużych kontraktów dla korporacji. Zbliżamy się do poziomu, w którym nasze miesięczne wyniki będą odpowiadać rocznym wynikom przeciętnego salonu w Polsce, a to nie jest nasze ostatnie słowo. Plany na rok 2021 zakładają podwojenie sprzedaży. We współpracy z naszym nowym inwestorem, OLX Group, chcemy wdrożyć kilka nowych projektów” – powiedział prezes Łukasz Domański, cytowany w komunikacie.
Najważniejszym produktem Carsmile, z którego korzysta 3/4 klientów, są abonamenty samochodowe, czyli wynajem auta z ubezpieczeniem i serwisami na okres od 2 do 5 lat. Umowę zawiera się elektronicznie, po uprzednim wybraniu na platformie odpowiedniego modelu pojazdu oraz złożeniu wniosku online. W e-salonie Carsmile dostępnych jest obecnie ponad 1 200 samochodów, a liczba marek, z którymi współpracuje platforma, przekroczyła 30, zaznaczono.
„Jesteśmy pionierami nie tylko w sprzedaży samochodów przez smartfona, ale też w popularyzacji abonamentów samochodowych. Te dwa główne filary naszego biznesu zostały pozytywnie zweryfikowane przez użytkowników, także w niezwykle trudnym roku 2020. Potwierdzeniem naszej skuteczności jest pozyskanie w ub.r. strategicznego inwestora, firmy OLX Group. Naszą platformę odwiedziło w ub.r. 1,6 mln użytkowników, zdecydowana większość poprzez smartfona. Mądrze gospodarujemy pieniędzmi inwestorów, nie wydając ich na salony, ale na technologie zapewniające jakość i szybkość obsługi klientów” – dodał wiceprezes Carsmile Michał Knitter.
Carsmile to pierwszy w Polsce „Car(Fin)Tech” czyli połączenie najnowszych technologii stosowanych w motoryzacji i transporcie z innowacyjnym sposobem finansowania pay-as-you-drive. Abonament w Carsmile oferuje kilkanaście kategorii pojazdów, ok. 30 najpopularniejszych marek, ok. 150 modeli samochodów, ponad 1 000 wersji wyposażenia.
Źródło: ISBnews