UPC Polska miało 1 525 000 klientów (wzrost o 41 200 r/r), korzystających z 3 267 500 usług (RGU) na koniec 2020 r. (wzrost o 100 tys. r/r), podała spółka.
„W 2020 roku UPC przyśpieszyło wzrost we wszystkich kluczowych obszarach i przekroczyło próg 1,5 mln klientów, zdobywając największą ich liczbę od 5 lat – 41 200. Dzięki stałemu wzrostowi lojalności klientów, liczba subskrypcji cyfrowych urosła o blisko 100 tysięcy, do 3 267 500, a aktywnych klientów usług mobilnych – siedmiokrotnie, do blisko 63 tysięcy. Przełożyło się to na 4% wzrost przychodów rok do roku” – czytamy w komunikacie.
„Rok 2020 był dla UPC czasem najintensywniejszego wzrostu. Przekroczyliśmy granicę 1,5 mln klientów, na nowo zdefiniowaliśmy wymiar cyfrowej rozrywki dzięki dekoderowi UPC 4K TV BOX, a także dotarliśmy z naszymi usługami na nowe obszary w ramach sieci POPC. Przede wszystkim jednak 2020 był rokiem zaufania, jakim obdarzyli nas klienci w czasie pandemii. Jestem dumny z tego, jak zespół UPC działa z troską o naszych klientów, społeczności i przedsiębiorców w tym trudnym czasie. Pokazaliśmy, że jesteśmy elastycznym i niezawodnym partnerem, dostarczającym internet i cyfrową rozrywkę oraz dającym z siebie wszystko, aby spełnić obietnice złożone klientom. W 2021 roku będziemy wprowadzać kolejne innowacje, uwalniając potencjał technologii cyfrowych, by dalej podnosić satysfakcję klientów, jako najbardziej polecana marka na rynku” – powiedział prezes Robert Redeleanu, cytowany w komunikacie.
Do najważniejszych wydarzeń 2020 r. spółka zaliczyła m.in. wzrost liczby klientów do 1 525 000, w tym o 21 500 w IV kw. ub. r. , który był dziesiątym kwartałem nieprzerwanego wzrostu z rzędu, 99 900 nowych subskrypcji cyfrowych usług (RGUs), sięgając poziomu 3 267 500, i najniższy od 4 lat wskaźnik rezygnacji (churn).
„Rozwój bazy użytkowników internetu o 26 300 w IV kw. oraz 60 100 r/r do poziomu 1 289 700, a także dalszy przyrost użytkowników modemu Connect Box o 83 494 w ujęciu r/r. Rosnąca liczba użytkowników telewizji cyfrowej, o 29 000 w IV kw. ub. r. i 71 200 r/r, do 1 334 800, wsparta wprowadzeniem dekodera UPC 4K TV BOX, wybranego już przez 41 tys. klientów, a także stałym rozwojem platformy Horizon. Siedmiokrotny wzrost użytkowników usług mobilnych do liczby 62 700, w tym aż o 34 400 nowych użytkowników w IV kw.” – czytamy dalej.
W 2020 roku UPC rozpoczęło ekspansję i zdobywanie klientów w nowych lokalizacjach, wykorzystując sieci światłowodowe wybudowane w ramach programu POPC. „Dzięki temu, do końca 2024 roku zasięg oferty UPC poszerzy się o blisko 1,7 mln gospodarstw domowych, umożliwiając nowym klientom korzystanie z najszybszego internetu i najlepszej cyfrowej rozrywki, a także wspierając przedsiębiorstwa w jak najlepszym wykorzystaniu technologii cyfrowych. Na koniec 2020 roku na obszarach POPC w zasięgu usług UPC znajdowało się już ponad 266 000 gospodarstw domowych, podano również.
„Starając się zapewnić klientom najwyższej jakości internet w czasie pandemii, UPC rozwijało bazę klientów korzystających z usług internetowych. Ich liczba wzrosła o 60 100 w porównaniu z rokiem 2019, do poziomu 1 289 700, i był to najszybszy wzrost w ciągu ostatnich 3 lat. Liczba użytkowników modemu Connect Box, wyniosła 771 487. Średnia prędkość przekroczyła 322 Mb/s, co daje o 70 Mb/s więcej niż w roku ubiegłym, i jest wynikiem ciągłych inwestycji w sieć i wydajność urządzeń końcowych” – podsumowano w materiale.
UPC Polska jest dostawcą cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych.
Źródło: ISBnews