Shell Polska ma nadzieję, że w 2021 roku uda się przezwyciężyć problemy z podłączeniem prądu według wydanych warunków przyłączeniowych i uruchomić w Polsce pierwsze punkty ultraszybkich ładowarek Ionity, a w przyszłości nie wyklucza także własnej sieci ładowarek w ramach usługi Shell Recharge, poinformował ISBnews dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell Oleksandr Koliakin.
„Nie jest tajemnicą, że w ramach prac nad uruchomieniem stacji Ionity w Polsce wciąż problemem jest dostępność dużych mocy i czas realizacji warunków przyłączeniowych. Otworzyliśmy już pierwsze z planowanych w regionie stacji Ionity – na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji. Nie rezygnujemy z planów otwarcia docelowo około 10 takich stacji w Polsce. Mamy nadzieję, że część z nich zacznie działać jeszcze w tym roku, ale z powodu czasu oczekiwania na realizację podłączeń trudno jest wskazać konkretne terminy” – powiedział Koliakin w rozmowie z ISBnews.
Podkreślił jednocześnie, że choć ultraszybkie stacje Ionity są na razie dla Shella priorytetem na polskim rynku, w dłuższej perspektywie firma zamierza rozważyć także uruchamianie w naszym kraju własnych, lub we współpracy z lokalnymi partnerami, punktów ładowania samochodów elektrycznych w ramach usługi Shell Recharge, która również działa już na Węgrzech.
„Zgodnie z naszą najnowszą strategią, reagujemy na potrzeby klientów, to oni są głównym motorem naszych działań. W takich krajach, jak Holandia czy Wielka Brytania, gdzie liczba samochodów elektrycznych jest znacznie większa, przykładamy dużą wagę do sieci ładowarek. W Polsce pojazdów elektrycznych wciąż jest niewiele, choć nie mamy wątpliwości, że ten rynek będzie się dynamicznie rozwijał i uważnie mu się przyglądamy. We właściwym momencie będziemy rozpatrywali uruchomienie także tutaj własnych ładowarek, istotne jest jednak, żeby był to odpowiedni produkt we właściwym czasie” – dodał Koliakin.
Ionity to założona w 2017 roku spółka joint-venture należąca do BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company oraz Volkswagen Group. Jej celem jest budowa rozległej i niezawodnej sieci ładowania o wysokiej mocy (High Power Charging, HPC) 350 kW umożliwiającej użytkownikom samochodów elektrycznych w Europie swobodne podróżowanie na dalekich trasach.
Holendersko-brytyjski koncern Shell to największa firma paliwowa na świecie. W Polsce jest obecny od 1992 roku i jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw – na koniec 2020 roku firma zarządzała siecią 423 stacji.
Źródło: ISBnews