Dino Polska planuje zwiększyć capex do 1,2 mld zł w 2021 roku, podała spółka.
„Konsekwentnie realizujemy naszą dobrze dopracowaną strategię rozwoju, otwierając w kolejnych miejscowościach w Polsce nowe markety Dino. W 2020 r. łączne nakłady inwestycyjne Grupy Dino przekroczyły 1 mld zł. Powstało dzięki temu ponad 5 tys. nowych miejsc pracy, a łączne zatrudnienie w Grupie Dino przekroczyło 25,8 tys. osób. W 2021 r. planujemy zwiększyć nakłady inwestycyjne do 1,2 mld zł” – powiedział członek zarządu Dino Polska Michał Krauze, cytowany w raporcie.
„Dziś mamy już 400 sklepów, które korzystają z odnawialnych źródeł energii elektrycznej, a za rok liczba ta powinna się zwiększyć do około 800 sklepów i 3 centrów dystrybucyjnych. Takie działania stawiają naszą firmę w gronie liderów, jeżeli chodzi o wykorzystanie energii elektrycznej ze słońca w Polsce” – dodał.
Przypomniał, że cel zwiększenia sieci z 628 sklepów na koniec 2016 r. zakładał otwarcia placówek do ponad 1 200 sklepów do końca 2020 r.
„W 2020 r. zakończyliśmy proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 278 marketów Dino, z czego 255 zostało otwartych w 2020 r., a 23 na początku 2021 r. Nasza sieć liczyła na koniec 2020 r. blisko 1 500 sklepów. Jest to liczba o ponad 20% wyższa od celu, który wyznaczyliśmy sobie debiutując na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 4 lata temu. Zakładaliśmy wtedy, że powiększymy naszą sieć z 628 sklepów na koniec 2016 r. do ponad 1200 sklepów do końca 2020 r.” – powiedział Krauze.
Na koniec 2020 roku sieć liczyła 1473 sklepy, dalsze 23 czekało na otwarcie.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 125,82 mln zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews