Tylko – spółka działająca w branży meblarskiej – pozyskała 22 mln euro finansowania na rozwój od izraelskiego Pitango Growth oraz Evli Growth Partners z Finlandii, jak i kilku inwestorów prywatnych, podała spółka.
„Jesteśmy pod wrażeniem niespotykanych możliwości skalowania spółki, lidera oferującego produkty na miarę na rynku meblarskim. Do tego Tylko napędza model biznesowy wspierający transformację branży w kierunku bardziej zrównoważonych rozwiązań i tu Tylko jest na przedzie zmian” – powiedział growth partner w Evli Growth Partners i zarazem założyciel i prezes Vincit Mikko Kuitunen, cytowany w komunikacie.
„Tylko ma wizję tektonicznej zmiany branży meblarskiej, która niejako 'zamroziła się w czasie’. Tylko wnosi wyjątkową technologię i chęć zrównoważonej produkcji i rozwoju. Tylko jest wielkie nie tylko 'w excelach’, ale również w wizji oraz egzekucji na poziomie społecznej odpowiedzialności biznesu” – dodał główny partner zarządzający i współzałożyciel Pitango Venture Capital Rami Kalish.
Według zarządzającego amerykańskim MasterClass Marka Williamsona, to właśnie Evli z Pitango zostali liderami rundy, jednak w akcjonariacie Tylko pojawili się również renomowani aniołowie biznesu m.in. Brian Walker, były CEO grupy meblarskiej Herman Miller.
Zatrudniające ponad 140 ekspertów Tylko i mające w ofercie dwie linie produktowe obejmujące kilka kategorii mebli to lider w segmencie meblarstwa nowej generacji. Pandemia jedynie przyspieszyła rozwój spółki. W czasach, gdy nasze domy zamieniły się w biura, konsumenci zaczęli jeszcze bardziej zwracać uwagę na design, wygodę i jakość mebli w domu, podkreślono w materiale.
„W pierwszej fazie lockdownu sprzedaż Tylko rosła o 40% m/m. W całym roku Tylko obsłużyło 31 tys. klientów, którzy kupili ponad 38 tys. produktów za ponad 36 mln euro. Główne rynki sprzedaży dla polskiej spółki to m.in. Francja, Niemcy czy Wielka Brytania. Każdy projekt Tylko jest indywidualnie, cyfrowo i automatycznie dopasowywany do wymagań klienta. Do tego Tylko sprzedaje swoje produkty bezpośrednio do zamawiających, z pominięciem pośredników” – czytamy także.
Tylko to firma cyfryzująca branżę meblarską, ulepszająca domy, biura i mieszkania dzięki wysokiej jakości, niestandardowym meblom do przechowywania. Założone w 2015 r. w Warszawie, do tej pory obsłużyło prawie 60 000 zadowolonych klientów na całym świecie. Chcąc wyznaczać nowe standardy w branży, Tylko specjalizuje się w dostarczaniu spersonalizowanych regałów wysokiej jakości, umożliwiających kupującym personalizację mebli w najdrobniejszych szczegółach.
Źródło: ISBnews