Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 22-28 marca w dni handlowe była niższa o ok. 52% od wyniku z analogicznego okresu w 2019 roku, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„Średnia odwiedzalność w pierwszym tygodniu od ogłoszenia ogólnopolskiego lockdownu była o 52% niższa od wartości odnotowanych w odpowiednio porównywanych dniach 2019 r. Od 20 marca obowiązują ogólnopolskie obostrzenia w funkcjonowaniu centrów handlowych. W tygodniu od 22 do 28 marca mogły działać m.in. sklepy spożywcze, drogerie, apteki, kioski, sklepy wnętrzarskie i meblarskie, banki, poczty, pralnie i gastronomia – w opcji „w dostawie” i „na wynos”. Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Polską Radę Centrów Handlowych średni tygodniowy footfall w trzecim tygodniu marca wyniósł 48% w porównaniu do odwiedzalności w tym samym okresie w 2019 roku, kiedy nie funkcjonowały obostrzenia” – czytamy w komunikacie.
Od soboty 27 marca 2021 r. zaczęły obowiązywać dodatkowe ograniczenia. Zamknięto funkcjonujące w centrach handlowych sklepy meblowe, wnętrzarskie i budowlane. Zmieniły się także limity osób obowiązujące w placówkach handlowych, w obiektach o powierzchni do 100 m2 na 15 m2 może przebywać jedna osoba, w sklepach o metrażu powyżej 100 m2 może przebywać jedna osoba na 20 m2, podano także.
„Piątek był ostatnim dniem działania zakładów fryzjerskich, kosmetycznych i salonów tatuaży. Podobnie jak w poprzednim tygodniu na skutek obwieszczenia kolejnych obostrzeń nastąpił wzrost liczby odwiedzających w centrach handlowych. Najwięcej klientów odwiedziło sklepy w piątek 26 marca, a wskaźniki utrzymywały się na poziomie o 44% niższym, w stosunku do analogicznego dnia sprzed pandemii” – podsumowano.
Źródło: ISBnews