yestersen zamierza przeprowadzić emisję crowdfundingową, a docelowo ma wejść na rynek NewConnect, poinformował założyciel i CEO yestersen Karol Misztal.
„Sektor home i biznesy marketplace są niedostatecznie reprezentowane na parkiecie warszawskiej giełdy, mimo że rozwijają się one niezwykle dynamicznie. Ponadto nasze plany uruchomienia sprzedaży peer-to-peer idealnie wpisują się w zasięgowy charakter oferty publicznej. Stąd zależy nam na wsparciu naszego rozwoju przez obecność na rynku kapitałowym. W pierwszym kroku będzie to emisja skierowana do inwestorów społecznościowych, a docelowo obecność na NewConnect” – powiedział Misztal, cytowany w komunikacie.
yestersen – największa platforma z autorską selekcją unikalnych mebli i dodatków od kultowych marek, butików vintage i antykwariatów – wypracowała w I kw. br. przychody w wysokości niemal 4,1 mln zł, co oznacza wzrost o 94% r/r. Tegoroczny plan platformy to osiągniecie obrotów na poziomie 19-21 mln zł, podano także.
Obecnie yestersen oferuje już ponad 21 tys. unikalnych produktów vintage i antyków oraz 6 tys. produktów współczesnych. W I kw. 2021 spółka wprowadziła do oferty blisko 1,5 tys. produktów m.in. od marek takich jak Bolia czy &Tradition oraz zintensyfikowała pozyskiwanie dostawców dotąd niedostępnych na polskim rynku, np. KANN Design. Do końca roku spółka zaoferuje już 10 tys. starannie wybranych produktów współczesnych, w tym dużą część od ponad 30 marek niezależnych i manufaktur rzemieślniczych, a także 25 tys. unikatów vintage.
„yestersen z kwartału na kwartał generuje coraz większe przychody i poprawia wskaźniki finansowe. Spółka ma ambitne plany rozwoju i dobrze przygotowaną strategię, która pozwoli zrealizować wszystkie założenia. Platformą od dawna interesują się zarówno branżowi, jak i instytucjonalni inwestorzy. Wierzymy, że yestersen już niebawem pozyska szerokie grono akcjonariuszy z emisji crowdfundingowej i docelowo zadebiutuje na warszawskiej giełdzie” – powiedział inwestor strategiczny yestersen Mateusz Juroszek, cytowany w komunikacie.
Osiągnięty wynik finansowy firmy to efekt znaczących inwestycji w rozwój biznesu yestersen, ale także potwierdzenie rosnącego trendu zakupu elementów wystroju wnętrz przez internet. Ponadto, w 2021 r. yestersen wprowadzi linię produktów marki własnej, co zwiększy rozpoznawalność marki i dalej będzie pozytywnie wpływać na marżowość. W ciągu 12 miesięcy spółka sfinalizuje też prace nad sprzedażą produktów używanych przez klientów indywidualnych i zacznie konkurować bezpośrednio z platformami aukcyjnymi i serwisami ogłoszeniowymi, podano także.
yestersen to obecnie największa w kraju platforma e-commerce specjalizująca się w sprzedaży unikatowych mebli, wzornictwa, dodatków vintage oraz antyków. Firma powstała w 2015 roku. Przychody yestersen w 2020 roku wzrosły ponad dwukrotnie, co wskazuje na potencjał tego rynku. Z platformy korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy m.in. hotele, kawiarnie i biura, czy teatry poszukujące wyjątkowych mebli.
Źródło: ISBnews