Akcje Pepco Group zadebiutowały dzisiaj na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Na otwarciu kurs akcji wzrósł wobec ceny odniesienia o 5% i wyniósł 42 zł.
Pepco jest 430. spółką notowaną na głównym rynku oraz 8. debiutem na tym rynku w 2021 r.
Pepco 20 maja br. dokonało przydziału 92,45 mln akcji w ofercie publicznej po cenie emisyjnej 40 zł. Wartość oferty wyniosła ok. 3,7 mld zł, a kapitalizacja spółki jest szacowana na 23 mld zł. Stopa redukcji w transzy detalicznej wyniosła ok. 88%. W ramach oferty oferowanych było 92 446 602 akcji istniejących sprzedawanych przez akcjonariuszy sprzedających. Spółka nie wyemitowała żadnych nowych akcji w ramach oferty i dopuszczenia.
Grupa prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (wiodącą w Europie Środkowo-Wschodniej sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych; wg stanu na 31 marca 2021 r., Pepco prowadziło 2 229 sklepów w 13 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych. Sieć działa od 1990 r. w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, prowadząc 818 sklepów, wg stanu na 31 marca 2021 r.) W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011 r. wprowadzona została marka Dealz, która wg stanu na 31 marca 2021 r. prowadziła 199 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce. Większe sklepy Poundland oferują produkty pierwszej potrzeby, ubrania i inne artykuły detaliczne, podczas gdy sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundland sprzedają artykuły szybkozbywalne, ogólnego przeznaczenia i artykuły pierwszej potrzeby).
Źródło: ISBnews