Paczkomaty InPost są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – tę formę dostawy wybiera 89% badanych, podał InPost, powołując się na wyniki kwietniowych badań Kantar Polska. Ponadto 70% badanych wybiera Paczkomaty także jako formę wysyłki.
„Według badań Kantar, aż 89% badanych wybiera Paczkomaty jako formę dostawy – to nadal najczęściej wybierana forma, której popularność rośnie w każdej kolejnej fali badania. Inne formy dostawy notują spadki – w tym również dostawy do punktu. Ponadto już 70% badanych wybiera Paczkomaty także jako formę wysyłki – podczas gdy rok temu takie deklaracje składało 51% badanych. Obecny wynik to aż 25 pkt proc. wyżej w porównaniu do drugiej w kolejności opcji nadania w placówce Poczty Polskiej” – czytamy w komunikacie.
Wskaźnik NPS – określający poziom satysfakcji klientów – dla odbioru paczek w Paczkomatach wzrósł o 1 pkt proc. w porównaniu z poprzednim badaniem do 72 punktów, a dla wysyłania paczek zwiększył się o 4 punkty do 74 punktów, podano także.
„Wyraźnie widać, że klienci doceniają nasze inwestycje w technologie, w tym przede wszystkim wprowadzoną niedawno możliwość nadawania przesyłek bez etykiety, tylko za pomocą aplikacji. To był prawdziwy strzał w dziesiątkę. Mogę tylko powiedzieć raz jeszcze – bardzo dziękuję za ten poziom oceny w imieniu swoim oraz wszystkim pracowników InPostTeam. Obiecuję, że jeszcze przyspieszymy rozwój usług paczkomatowych, tej najbardziej ekologicznej formy dostaw w Polsce” – skomentował prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Pod koniec kwietnia br. InPost informował, że ma ponad 6,5 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile. Pod koniec marca Brzoska stwierdził, że cel InPostu to zwiększenie liczby aktywnych użytkowników aplikacji do minimum 8 mln na koniec 2021 r.
Liczba Paczkomatów w Polsce na koniec marca br. wyniosła 11 743 (wzrost o 46% r/r).
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews