Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 24-30 maja w dni handlowe była wyższa o 17% od wyniku z analogicznego okresu w 2020 roku i osiągnęła 87% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku (przed pandemią) podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„Wskaźnik PRCH Daily Foofall Index monitoruje odwiedzalność centrów handlowych przez klientów – z ostatniego raportu PRCH wynika, że średnia odwiedzalność w dni handlowe między 24 a 30 maja br. wyniosła 87% wartości zaobserwowanych w analogicznym okresie 2019 r., kiedy centra prowadziły działalność niezakłóconą przez pandemię. To rezultat o 5,6% wyższy niż w poprzednim tygodniu i aż o 17% od odwiedzalności zaobserwowanej w tym samym okresie ubiegłego roku” – czytamy w komunikacie.
Duży ruch w galeriach handlowych związany jest także z powrotem restauracji z konsumpcją na miejscu oraz świętem wszystkich mam. We wtorek 25 maja, na dzień przed Dniem Matki, każde centrum handlowe odwiedziło średnio prawie 12 tys. klientów, czyli zaledwie o 6% mniej niż w analogicznym dniu 2019 r.
„Pandemia wpłynęła na nawyki zakupowe Polaków. Od kilku miesięcy udają się oni na zakupy częściej w pojedynkę niż całymi rodzinami, a ich wizyty są bardziej celowe i kończą się wyższymi paragonami. To w połączeniu z ostatnimi wysokimi wynikami odwiedzalności pozwala nam z optymizmem patrzeć na sprzedaż w centrach handlowych. Już w lutym tego roku obserwowaliśmy obroty wyższe niż przed pandemią mimo odwiedzalności nieprzekraczającej wyników z 2019 roku. Mamy nadzieję na powtórzenie tego rezultatu również w maju” – powiedział dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych Krzysztof Poznański, cytowany w komunikacie.
We wtorek, 25 maja, odwiedzalność centrów handlowych w północnym regionie Polski przekroczyła nawet o 2% wartości notowane przed pandemią. Galerie usytuowane w tej części kraju odbudowują swoją odwiedzalność najszybciej. Mniej klientów można zaobserwować we wschodniej części kraju, w której od początku pandemii ruch w centrach handlowych jest od kliku do kilkunastu punktów procentowych niższy niż w innych regionach Polski w porównaniu z 2019 rokiem, podano także.
Analiza danych PRCH pod kątem wielkości obiektów handlowych pokazała, że to średniej wielkości obiekty handlowe, o powierzchni od 20 tys. do 39,9 tys. mkw. GLA, radzą sobie najlepiej w warunkach pandemii. Zaobserwowany w nich ruch klientów w dni handlowe jest od 4 do 6 punktów procentowych wyższy od pozostałych centrów handlowych.
Źródło: ISBnews