Zgodnie ze strategią, Shoper przewiduje wzrost liczby sprzedawców do ponad 50 tys. w 2026 roku w porównaniu do 20,6 tys. w roku 2020, poinformował prezes Marcin Kuśmierz.
„Jednocześnie zakładamy, że 80% przychodów będzie skorelowane z modelem pay-as-you-grow, w porównaniu do 50% w roku 2020” – powiedział Kuśmierz podczas wideokonferencji.
Prezes dodał, że spodziewa się dobrego roku dla spółki, a zgodnie z prognozą przychody w 2021 roku mają wzrosnąć o ponad 50% r/r.
„Chcemy utrzymać marżę EBITDA w kolejnych latach na poziomie ok. 47%” – dodał współzałożyciel i COO spółki Krzysztof Krawczyk.
Spółka zapowiedziała również ekspansję zagraniczną, skupioną na krajach regionu Europu Środkowej i Wschodniej.
„Rynki e-commerce pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej są słabiej rozwinięte od polskiego, dlatego to mogą być dla nas ciekawe rynki. Jeśli się zdecydujemy na taki krok, to będziemy walczyć w takim kraju o pozycję lidera” – podkreślił Kuśmierz.
Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (Software as a Service). Spółka zapowiedziała dziś publikację w poniedziałek prospektu emisyjnego w związku z ofertą publiczną akcji oraz debiut na GPW w I połowie lipca br.
Źródło: ISBnews