Biedronka podtrzymuje plan powiększenia sieci sprzedaży o ok. 100 placówek netto w tym roku, w czego około połowę będą stanowić sklepy w mniejszym formacie, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Podtrzymano także, że z planowanych przez Grupę Jeronimo Martins ok. 700 mln euro nakładów inwestycyjnych, ok. 60% ma przypadać na Biedronkę.
„Jeśli ograniczenia wprowadzone na naszych rynkach nie wpłyną na realizację programu capex, ma on opiewać na ok. 700 mln euro, z czego ok. 60% ma być przeznaczone na Biedronkę. Program ten obejmuje dodanie ok. 100 lokalizacji (netto) do sieci Biedronka (ok. 50% w mniejszym formacie) oraz remodeling 250-300 sklepów” – czytamy w komunikacie.
W I poł. capex Grupy Jeronimo Martins wyniósł 200 mln euro wobec 142 mln euro rok wcześniej.
Capex na sieć Biedronka wyniósł 120 mln euro w I poł. br. (i stanowił 60% nakładów inwestycyjnych grupy) wobec 61 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 43% nakładów grupy).
W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 53 sklepy (39 netto) i przebudowała 153 lokalizacje, zwiększając sieć do 3 154 placówek na koniec czerwca. Powierzchnia handlowa wzrosła do 2,16 mln m2 z 2,12 mln m2 na koniec 2020 r.
Źródło: ISBnews