Obroty w handlu tradycyjnym w Polsce wzrosły w lipcu o 4% w skali roku, wynika z cyklicznych danych M/platform. Wzrost obrotów sterowany był przez grupę produktów świeżych i na wagę.
„Obroty w handlu tradycyjnym w Polsce kolejny miesiąc rosną. Porównanie lipca 2021 do analogicznego okresu sprzed roku wskazuje na wzrost na poziomie 4%, a zatem niewiele niższym niż w miesiącu poprzednim. Nie ulega znaczącym zmianom także lista kategorii sterujących wzrostem, wciąż rośnie bowiem bardzo duża grupa produktów świeżych i na wagę, jak mięso, wędliny, owoce, warzywa czy nabiał. Dodatkowo wśród kluczowych grup produktowych w handlu tradycyjnym wzrostem charakteryzowały się napoje bezalkoholowe (+6,9%), mrożonki, w tym lody (+4,4%) czy wyroby tytoniowe (+2,9%)” – czytamy w komunikacie.
„W przeciwieństwie do wcześniejszego miesiąca, w lipcu 2021 ponownie tendencja spadkowa towarzyszyła kategorii piwa, którego wartość sprzedaży rok do roku nieznacznie zmalała (-0,7%), jednocześnie wzrosła natomiast sprzedaż alkoholi mocniejszych typu whisky, rum, gin czy likiery (+3,5%)” – dodała dyrektor ds. analiz rynkowych M/platform Ewa Rybołowicz, cytowana w materiale.
M/platform to cyfrowa platforma usług, która wspiera tradycyjne punkty handlowe. Zrzesza ponad 12 000 sklepów handlu tradycyjnego na terenie całego kraju.
Źródło: ISBnews