ASBISc Enterprises PLC, po wynikach za I półrocze, potwierdza swoją prognozę finansową na 2021 r., ale nie wyklucza jej zmiany w ciągu najbliższych kilkunastu dni. Spółka spodziewa się także kontynuacji dotychczasowych tendencji wzrostowych na rynkach w przyszłym roku, poinformował członek rady dyrektorów Costas Tziamalis.
„Potwierdzamy naszą prognozę na ten rok. Zamierzamy jednak zweryfikować nasze prognozy na 2021 rok i zrobimy to w ciągu 10-15 dni. Nasze zapowiedzi dotyczące wyników zawsze są ostrożne, tak samo postępujemy w przypadku ich aktualizacji. Znając już wyniki I półrocza i obserwując to, co dzieje się w pierwszych tygodniach III kw., postaramy się zweryfikować nasze plany na rok bieżący i ogłosić te zmiany najdalej właśnie w ciągu 15 dni” – powiedział Tzamalis podczas wideokonferencji.
Pod koniec marca br. spółka prognozowała, że osiągnie w tym roku 47-51 mln USD zysku netto po opodatkowaniu przy 2,7-2,9 mld USD przychodów.
W I-II kw. 2021 r. spółka miała 30,16 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,73 mln USD zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1413,48 mln USD w porównaniu z 880,95 mln USD rok wcześniej.
„W przyszłym roku zakładamy, że pojawią się nowe produkty własne w naszej ofercie jak i planujemy wzmacnianie portfela obecnych produktów. Nie planujemy na przyszły rok jakiejś ekspansji geograficznej, natomiast będziemy wzmacniać naszą pozycję na dotychczasowych rynkach. W przyszłym roku spodziewamy się kontynuacji dotychczasowych tendencji wzrostowych niezależnie od tego, czy będzie trwać sytuacji pandemiczna czy odejdzie do przeszłości” – dodał członek rady dyrektorów.
Tziamalis zwrócił także, uwagę, że Asbis jest autoryzowanym dystrybutorem produktów Apple w 11 krajach byłego ZSRR ( za wyjątkiem Rosji) i planuje otwarcia kolejnych salonów tej marki.
„Niedawno otworzyliśmy kolejny sklep Apple w Kijowie i planujemy kolejne 2 otwarcia co oznacza, że do końca roku będziemy mieli łącznie 19 salonów prowadzonych przez nas” – dodał Tziamalis.
Dodał, że spółka zamierza także powtórzyć sukces z centrami danych i innymi projektami a także w zakresie usług z wartością dodaną VAD z ostatnich dwóch lat i również kontynuować rozwój segmentu ESD.
Jego zdaniem, Polska nadal znajduje się w TOP 10 krajów pod względem przychodów po II kw. br. „Przewidujemy, że sprzedaż w Polsce będzie nadal rosła, zwiększamy nasze zasoby i patrzymy optymistycznie na kolejne okresy” – dodał dyrektor.
Spółka rozważa także wprowadzenie na rynek nowej marki własnej odpowiedzialnej za rozwój segmentu małego AGD.
„Jeżeli chodzi o nasz nowy produkt czyli dyfuzor jonowy 'Perenio Ionic Shield’ chroniący przez koronawirusami, to uważamy, że on potrzebuje jeszcze chwilę. Sądzimy jednocześnie, że jego sprzedaż będzie rosła w najbliższych kwartałach” – powiedział Tziamalis.
Asbis zapowiedział także, że poprzez powołaną ostatnio spółkę Breezy planuje rozwój rynku używanych smartfonów we wszystkich krajach działalności.
ASBISc Enterprises PLC jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.
Źródło: ISBnews