Bloober Team odnotował 8,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021 r. wobec 5,89 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 8,15 mln zł wobec 3,39 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,36 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 11,98 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2021 r. spółka miała 14,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 8,22 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 30,64 mln zł w porównaniu z 20,59 mln zł rok wcześniej.
„Pierwsza połowa bieżącego roku to okres dynamicznego rozwoju działalności całej GK Bloober Team. Najważniejszymi wydarzeniami była w tym czasie były premiera 'The Medium’ oraz podpisanie umowy strategicznej z Konami. Te wydarzenia pokazują, jak silna jest pozycja naszej firmy na światowym rynku” – skomentował prezes Piotr Babieno, cytowany w komunikacie.
W I poł. 2021 r. grupa odnotowała blisko 50-proc. wzrost przychodów netto ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego – do ponad 30,6 mln zł. Jednocześnie zysk netto spółki osiągnął rekordowe 14 mln zł. Zdecydowany wzrost przychodów, pozwolił Bloober Team osiągnąć w I poł. 2021 ponad 7,65 mln zł zysku ze sprzedaży – o 46% więcej r/r. Wyniki związane są przede wszystkim z utrzymywaniem się wysokiego poziomu sprzedaży gier oraz realizacją umowy z globalnym wydawcą, podkreślono.
„’The Medium’ odniosło ogromny sukces komercyjny, ale do wyczerpania potencjału tej gry jest jeszcze bardzo daleko – produkcja w dalszym ciągu osiąga dobre wyniki, a już we wrześniu tytuł zadebiutuje na PlayStation 5. Progres, jaki odnieśliśmy na przestrzeni ostatnich lat nie jest dziełem przypadku – jasna i konsekwentnie realizowana strategia długoterminowa pozwala nam na istotny wzrost znaczenia naszej marki na światowych rynkach. Stopniowo, ale dynamicznie zwiększamy skalę naszych produkcji oraz dążymy do zapewnienia graczom doznań najwyższej jakości, bez względu na platformę, z której korzystają” – powiedział prezes.
Spółka Feardemic w ostatnim kwartale odniosła okresie jeden z pierwszych sukcesów wydawniczych za sprawą gry „DARQ Complete Edition”. Tytuł spotkał się z dużym uznaniem na konsolach Nintendo Switch i PlayStation 5 i zbierał oceny wyższe niż wydana samodzielnie przez twórców wersja PC, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2021 r. wyniósł 14,01 mln zł wobec 6,93 mln zł zysku rok wcześniej.
Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od 2011 r.
Źródło: ISBnews