Grupa Orlen buduje markę Orlen poprzez wsparcie kolarstwa jako jednej z najchętniej uprawianych dyscyplin sportowych przez Polaków, poinformował ISBnews prezes koncernu Daniel Obajtek po zakończeniu w niedzielę w Krakowie 78 Tour de Pologne.
W tym roku sponsorami i partnerami wyścigu, oglądanego dzięki transmisjom telewizyjnym na całym świecie, były m.in. Grupa Lotos, PZU, Drutex, Lotto, Energa z Grupy Orlen, PGNiG czy PKP Intercity.
„Od lat świadomie budujemy markę Orlen poprzez wsparcie kolarstwa, jako jednej z najchętniej uprawianych dyscyplin sportowych przez Polaków. Jest to ważnym elementem w naszej strategii sponsoringowej. Już od 2018 roku jako Grupa Orlen współpracujemy przy realizacji międzynarodowych zawodów kolarskich Orlen Wyścig Narodów czy też Tour de Pologne. Wspieramy także cykl amatorskich wyścigów kolarskich Orlen Lang Team Race. Wierzę, że wsparcie sportu, zarówno tego amatorskiego jak i profesjonalnego skutecznie zachęca do aktywnego trybu życia i rozwijania sportowych pasji” – powiedział Obajtek w rozmowie z ISBnews.
Jak powiedział ISBnews prezydent Krakowa Jacek Majchrowski Tour de Pologne to dla miasta „znakomita, jedyna w swoim rodzaju promocja”.
„Podczas etapu rozgrywanego na zakończenie wyścigu można podziwiać zabytki, obiekty sportowe, tereny zielone ,szczególnie ujęcia z helikoptera, pokazują piękno miasta i zachęcają do jego odwiedzenia. Kraków jest na trasie wyścigu nieprzerwanie od 2008 roku. Umowa podpisana pomiędzy gminą miejską, a głównym organizatorem imprezy, czyli Lang Team dotyczy wspólnych działań w latach 2019-2023” – wskazał Majchrowski.
Tour de Pologne jest częścią UCI World Tour najważniejszych wieloetapowych wyścigów na świecie. Zwycięzcą wyścigu został Joao Almeida z grupy Deceuininck-Quick Step.
Źródło: ISBnews