Grupa WP odnotowała 41,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021 r. wobec 7,14 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 55,9 mln zł wobec 12,58 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA (wg MSSF 16) wyniósł 75,82 mln zł wobec 32,78 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA – odpowiednio: 77,11 mln zł wobec 38,76 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 218,18 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 111,02 mln zł rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży usług w segmencie online w II kw. 2021 roku wzrosły o 86% r/r do 179,2 mln zł, podano w raporcie.
„Na wzrost przychodów największy wpływ miały:
– znacząca poprawa przychodów w części mediów online (w porównaniu do lekkiego spadku w II kw. 2020 roku, kiedy zmniejszył się cały rynek reklamy na skutek lockdownu związanego z pandemią koronawirusa),
– wzrost r/r przychodów spółki zależnej Wakacje.pl, sprzedającej wycieczki zagraniczne, w związku z poprawą otoczenia rynkowego, poluzowaniem obostrzeń i dostępnością szczepień przeciwko COVID-19. W II kw. 2021 roku przychody Wakacje.pl były znacząco wyższe niż w okresie porównywalnym 2020 roku (kiedy były ujemne na skutek zwrotów sprzedanych wycieczek), jednak wciąż kształtowały się na poziomie niższym w porównaniu do II kw. 2019 roku),
– kontynuacji pozytywnych trendów w spółkach e-commerce, zwłaszcza w Superauto i Extradom” – czytamy także.
Skorygowana EBITDA segmentu online w II kw. 2021 roku wyniosła 76,4 mln zł, co implikuje wzrost o 92% r/r, do czego przyczyniła się m.in. wyższa skoryg. EBITDA w części mediów online (na skutek wyższych przychodów), a także dodatni wynik EBITDA spółki sprzedającej wycieczki zagraniczne Wakacje.pl (w porównaniu do straty EBITDA w II kw. 2020 roku).
„Segment TV w II kw. 2021 r. zaraportował przychody na poziomie 7,2 mln zł (wzrost o 50% r/r). Skorygowana EBITDA segmentu wyniosła 0,7 mln zł, w porównaniu do straty EBITDA w wysokości 0,9 mln zł w okresie porównywalnym 2020 r. Poprawa przychodów i wyników była związana m.in. ze znacznym negatywnym wpływem lockdownu na rynek reklamy telewizyjnej w II kw. 2020 roku (widocznym zwłaszcza w kwietniu i maju)” – podano dalej.
W I poł. 2021 r. spółka miała 67,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 14,02 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 397,11 mln zł w porównaniu z 260,83 mln zł rok wcześniej.
Wynik EBITDA w I półr. br. (wg MSSF 16) wyniósł 132,65 mln zł wobec 72,06 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA – odpowiednio: 137,91 mln zł wobec 79,94 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2021 r. wyniósł 64,74 mln zł wobec 3,64 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.
Źródło: ISBnews