Opontia zamierza przejąć 5 firm działających w branży e-commerce w Polsce do końca tego roku, a kolejne 15 – w 2022 r., poinformował general manager Opontii w Polsce Kacper Rozenbaum. Na ten cel Opontia chce przeznaczyć ponad 100 mln zł.
Opontia szuka w Polsce przede wszystkim firm, posiadających własną, silną markę, a przy tym są na tyle rozwiniętymi podmiotami, że generują miesięcznie przynajmniej 50 tys. zł przychodu i są przy tym rentowne. Z obszaru zainteresowania wyłącza tylko takie części rynku, jak fashion (moda i obuwie), sprzęt elektroniczny i e-zakupy spożywcze, podano w komunikacie.
„Model współpracy, który chcemy zaproponować właścicielom polskich marek jest nowy w Polsce i w tej części Europy, ale na Zachodzie firmy konsolidujące i skalujące podmioty e-commerce od 2 lat notują już niewyobrażalne wzrosty. Najlepszym przykładem jest tu choćby globalny lider tego segmentu czyli Thrasio. Chcemy przekonać do swojej oferty polskie e-sklepy i stworzyć w ramach naszego holdingu grupę marek na kształt P&G czy Unilevera, każdej marce oferując zestaw sprawdzonych narzędzi pozwalających zdynamizować rozwój. Zamierzamy przejmować przynajmniej jedną taka spółkę miesięcznie – do końca tego roku celujemy w pięć podmiotów, a w 2022 r. chcemy ich mieć już 20” – powiedział Rozenbaum, cytowany w komunikacie.
Dotychczas Opontia działała na rynkach ZEA, Arabii Saudyjskiej i Turcji, ale z uwagi na bardzo dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce w Polsce, to właśnie tu postanowiła otworzyć następne biuro i zbudować kolejny lokalny zespół. Do końca przyszłego roku chce w Polsce zatrudniać łącznie 20 pracowników, wskazano.
„PwC szacuje, że w Polsce działa z większymi lub mniejszymi sukcesami ok. 150 tys. e-sprzedawców. Różnią się oni nie tylko ofertą, ale przede wszystkim pozycją rynkową i osiąganymi wynikami. My poszukujemy tylko zdrowych brandów, które uzyskały już odpowiednią trakcję, są rentowne i potrzebują kolejnego dużego impulsu, by wznieść się na wyższy poziom np. poprzez skuteczną ekspansję zagraniczną. Jesteśmy selektywni co do asortymentów sklepów i stawiamy tylko na te, które mają największy i wciąż niezagospodarowany potencjał wzrostu” – dodał współzałożyciel i co-CEO Opontii Philip Johnston.
Opontia koncentruje działania na Polsce, krajach CEE i MENA. Jest obecna na rynku od pół roku. W tym czasie pozyskała 20 mln USD w rundzie seed. Spółka pracuje nad domknięciem kolejnej, jeszcze wyższej rundy i to z tych środków sfinansuje konsolidację marek e-commerce w Polsce.
Źródło: ISBnews