Vue Storefront zamknął rundę A, pozyskując 69 mln zł (17,4 mln USD) przy wycenie spółki pre-money na poziomie 250 mln zł (63 mln USD, post-money 80,4 mln USD), podała spółka. Vue Storefront ma stać się pierwszym wyborem w kwestii frontendu na rynku e-handlu w ciągu najbliższych kwartałów.
W spółkę zainwestowały znane fundusze – Creandum, Earlybird oraz Paua Ventures. W tej rundzie w spółkę uwierzyła też grupa założycieli kilku unicornów z USA i ponownie zainwestował w nią Movens Capital, podkreślono.
„Rynek głosuje na nas swoimi decyzjami biznesowymi, doceniają to najlepsi inwestorzy. Od początku roku zwiększyliśmy sprzedaż produktu enterprise o ponad 300%. Ten przychód oparty jest na jednej z kilkudziesięciu integracji, w które celujemy. Dzięki finansowaniu będziemy mogli szybciej zintegrować się z kolejnymi platformami, stając się standardowym frontendem w e-commerce” – powiedział prezes i współtwórca Vue Storefront Patrick Friday, cytowany w komunikacie.
Finansowanie pozwoli rozwinąć komercyjną dostępność produktu. Obecnie Vue Storefront jest używany przez setki globalnych e-sklepów i podnosi ich sprzedaż, głównie w kanałach mobilnych. Celem na najbliższe kwartały, jaki stawiają współzałożyciele spółki, jest aby Vue Storefront był pierwszym wyborem w kwestii frontendu na rynku e-handlu, wynika z materiału.
„Jesteśmy zdeterminowani, aby rozwijać narzędzie, które będzie współgrało zarówno z biznesem, jak i z deweloperami, ponieważ rozdzielenie tych dwóch światów nie jest opcją na tym omnichannelowym i zorientowanym na klienta rynku. Vue Storefront redukuje czas potrzebny np. na aktualizację zawartości stron czy zmiany interfejsu, a tym samym pozwala firmom jeszcze szybciej reagować na potrzeby klientów. I to jest to nasze 'jutro'” – dodał COO i współzałożyciel Vue Storefront Bartłomiej Roszkowski.
Plany Vue Storefront na kolejne kwartały zakładają zwiększenie tempa ekspansji na rynku e-commerce na świecie. Zespół firmy ma powiększyć się ponad dwukrotnie, a do topowych marek, takich jak: Converse, Zenith Watches czy Kubota mają dojść kolejne. Spółka planuje pełną integrację swoich rozwiązań z najważniejszymi platformami e-handlu na rynku (SAP, Salesforce, Magento etc.) oraz ze wszystkimi najważniejszymi usługami firm trzecich, takimi jak: Headless CMSy, systemy płatności, wyszukiwarki czy programy lojalnościowe, podsumowano.
Na początku 2021 r. spółka informowała o zamknięciu rundy seed na poziomie 1,5 mln USD, a po 9 miesiącach pozyskała kolejne 17,4 mln USD przy wycenie 63 mln USD pre-money i 80,4 mln USD post-money.
Vue Storefront to platforma pomagająca firmom e-commerce poprawiać wydajność ich witryn na różnych urządzeniach bez narzucania ograniczeń w zakresie ich interfejsów graficznych i funkcjonalności. Vue Storefront, który wystartował jako projekt R&D typu open source 4 lata temu, został już wdrożony przez ponad 700 e-sklepów na całym świecie.
Źródło: ISBnews