Cloud Technologies, notowana na NewConnect spółka specjalizująca się w obszarze monetyzacji danych z internetu i Big Data, odnotowała już 15-sty z rzędu wzrostowy w ujęciu rok do roku miesiąc sprzedaży danych w swoim strategicznym segmencie. Sprzedaż cyfrowych informacji do kluczowych klientów w segmencie Data enrichment w sierpniu 2021 r. wzrosła o 34% r/r.
Segment Data enrichment jest strategicznym obszarem mającym wpływ na dynamiczny rozwój grupy Cloud Technologies. Obejmuje on monetyzację danych oraz technologii do ich przetwarzania. Realizowana w jego ramach działalność polega przede wszystkim na sprzedaży anonimowych danych o użytkownikach Internetu, które są następnie wykorzystywane do precyzyjnego targetowania reklamy internetowej. Najważniejszymi odbiorcami danych są platformy umożliwiające zakup powierzchni reklamowej w modelu programmatic, z których korzystają reklamodawcy z całego świata, a kluczowym i największym rynkiem jest USA, na który spółka posiada wysoką ekspozycję.
Począwszy od bieżącego roku, Cloud Technologies regularnie raportuje swoje dane sprzedażowe dla segmentu Data enrichment w cyklu miesięcznym.
– Zweryfikowany i skalowalny model biznesowy oraz rozwijane przez nas zaplecze technologii do skutecznej monetyzacji danych pozwalają nam regularnie i dynamicznie zwiększać sprzedaż. Osiągnięta w sierpniu dynamika rok do roku w ujęciu procentowym co prawda jest niższa niż w ostatnich miesiącach, ale jest to przede wszystkim efekt wysokiej bazy z ubiegłego, nietypowego roku. Po okresie niepewności związanej z pandemią w I półroczu 2020 roku, w okresie wakacyjnym nastąpiło wyraźne odmrożenie budżetów reklamowych. W tym roku widzimy już powrót do tradycyjnej sezonowości, którą cechuje niższa sprzedaż w okresie wakacyjnym i ożywienie w ostatnim kwartale. Spodziewamy się dalszych wzrostów sprzedaży – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Segment Data enrichment cechuje się najwyższą dynamiką wzrostu przychodów i najwyższym poziomem marży, która w II kwartale 2021 roku kolejny raz zbliżyła się do poziomu 70%. Na osiąganą wysoką marżowość wpływ ma przede wszystkim znaczny udział kosztów stałych, które przy rosnących wynikach sprzedażowych pozwalają wykorzystać efekt dźwigni operacyjnej i dynamicznie przekładać się na zysk segmentu oraz całej grupy Cloud Technologies.
– Szybki wzrost segmentu Data enrichment był naszym kluczowym celem założonym na 2021 rok. Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z tempa w jakim udaje nam się skalować ten obszar działalności Cloud Technologies, jak i wielu kanałów poprzez które wspieramy jego rozwój. Duże znaczenie dla tego segmentu ma ciągłe doskonalenie naszej autorskiej technologii DMP, która zwiększa efektywność sprzedaży danych. Wkraczamy obecnie w najlepszy z punktu sezonowości okres dla branży jakim jest IV kwartał i oczekujemy kolejnych dynamicznych wzrostów – komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy Cloud Technologies.
Cloud Technologies obchodzi w tym roku 10-lecie swojej działalności. Z firmy o początkowo lokalnym zasięgu, zmieniła się w globalny podmiot tworzący grupę kapitałową złożoną z czterech spółek: OnAudience.com, OnProspects.com, Audience Network i Online Advertising Network. W chwili obecnej Cloud Technologies pozyskuje dane z ponad 200 rynków na całym świecie i przetwarza ponad 100 mld anonimowych profili internautów.
Ze względu na specyfikę rynku reklamy internetowej oraz harmonogram rozliczeń z kontrahentami spółka przekazuje raporty istotnie przesunięte w czasie. Spółka każdorazowo wylicza i prezentuje wskaźnik najpóźniej w ciągu 60 dni od końca miesiąca obejmowanego analizą. Wartość sprzedaży ma charakter szacunkowy i może różnić się od finalnych wyników przekazywanych w odpowiednich raportach okresowych.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Firma została założona przez Piotra Prajsnara w 2011 roku, a na giełdzie zadebiutowała w tym samym dniu co Facebook – 18 maja 2012 roku, zasilając grono spółek notowanych na rynku NewConnect. Prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych z internetu. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times.
Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (Data enrichment). Precyzyjne targetowanie odbiorców przekłada się nawet na kilkukrotny wzrost efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.
Źródło: Spółka