Global Cosmed rozpoczął produkcję linii asortymentu stworzonego zgodnie z holistycznym podejściem do zrównoważonego zarządzania, podała spółka. Podejściem tym objęta została cała linia płynów do płukania marki Sofin w ramach jej relaunchu.
„Zintegrowany, parasolowy proces jest wynikiem wnikliwych analiz i badań przeprowadzonych przez emitenta i odpowiada jednocześnie na potrzeby konsumentów, inwestorów i środowiska naturalnego” – czytamy w komunikacie.
W ramach szeroko zakrojonego procesu badawczego, zaprojektowanego i zrealizowanego przez spółkę, firma sprawdziła postawy i zachowania konsumenckie w kategorii „produktów do prania i płukania”. W wyniku analizy m.in.: zastosowano nowe, specjalnie przygotowane dla marki Sofin, kompozycje zapachowe. W celu wzmocnienia efektu wykorzystano kapsułki zapachowe pomagające utrzymać świeżość nawet do 3 miesięcy. Jeden z produktów – Sofin Sensitive – został zadedykowany potrzebom konsumentów o skórze wrażliwej. Cały asortyment został przebadany pod nadzorem lekarza dermatologa, podkreślono.
Mając na względzie międzynarodowe i lokalne cele środowiskowe, spółka zdecydowała o szeregu proekologicznych zmian. Skoncentrowana formuła płynu do płukania wpływa na zmniejszenie stosowanej dozy, produkt wystarcza nawet na dwa razy więcej płukań. Mniejsze formaty opakowań zaopatrzone zostały w owijki typu sleeve, wyprodukowane z tego samego tworzywa co butelka. Zastosowano dodatkową perforację, która ułatwia konsumentowi recykling. Nowy kształt opakowania pozwoli na transport nawet o ponad 10% więcej butelek na palecie, wynika z materiału.
Ponadto nowe pojemności zostały dostosowane do potrzeb detalisty, zarówno z rynku tradycyjnego, jak i zorganizowanych sieci handlowych, tj. hipermarkety i dyskonty. Zintegrowanemu podejściu towarzyszy optymalizacja kosztów prowadzenia marki i korzystny bilans jakość versus cena podano również.
„W ocenie emitenta, udoskonalona receptura i opakowanie produktu, a także efektywność użycia spełniają wyśrubowane potrzeby konsumenta, także zagranicznego, w czym emitent upatruje duży potencjał biznesowy” – podsumowano.
Grupa kapitałowa Global Cosmed zrzesza firmy produkujące i dystrybuujące wyroby kosmetyczne i chemię gospodarczą. Koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini. Spółka jest notowana na GPW od 2013 r.
Źródło: ISBnews