Obostrzenia wprowadzone w centrach handlowych ze względu na pandemię koronawirusa utrudniały robienie zakupów, życie codzienne oraz spędzanie wolnego czasu aż 52% badanych Polaków, wynika z raportu Cushman & Wakefield pt. „Rynek powierzchni handlowych – powrót optymizmu?”
Od początku pandemii COVID-19 w Polsce, łącznie w ciągu 24 tygodni, obiekty handlowe o powierzchni powyżej 2 tys. m2. działały w bardzo ograniczonym zakresie, a wielu najemców nie mogło prowadzić swojej działalności.
„Brak możliwości robienia zakupów w swoich ulubionych sklepach, brak możliwości korzystania z oferty gastronomicznej i spędzania wolnego czasu oraz spotykania się ze znajomymi, czy brak możliwości uczęszczania do kina, to tylko kilka najczęściej wymienianych przez respondentów niedogodności związanych z ograniczeniami w obiektach handlowych spowodowanymi pandemią” – czytamy w komunikacie.
Ponad połowa ankietowanych – 52% – odczuwała ograniczenia w handlu jako uciążliwe, dla 14% nie były one niedogodnością. Dla 32% respondentów nie miały one znaczenia, a 2% – nie miało na ten temat zdania.
Eksperci Cushman & Wakefield zapytali ankietowanych także, czy oraz w jakim celu odwiedzili oni obiekty handlowe w ciągu ostatniego miesiąca. Na to pytanie 76% respondentów odpowiedziało twierdząco, a powodem wizyty w obiekcie handlowym najczęściej (dla 58% ankietowanych) była możliwość przymierzenia, obejrzenia i dotknięcia kupowanych produktów, co jest niekwestionowaną zaletą zakupów stacjonarnych.
Badanie konsumenckie zostało przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield przez Inquiry na reprezentatywnej próbie (N=1003) metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview) w czerwcu 2021 r.
Źródło: ISBnews