Proglas SA, spółka specjalizująca się w produkcji luster i szkła płaskiego głównie dla branży automotive, ale również dla budowlanej oraz meblarskiej, rozpoczęła 28 października br. ofertę publiczną akcji serii D. Przyjmowanie zapisów w ramach pierwszej transzy ruszy 2 listopada br., natomiast transza CrowdConnect.pl wystartuje 9 listopada br. Akcje oferowane w każdej z transz mają wartość 1 mln zł o równej cenie emisyjnej w wartości 9 zł. Spółka w ramach oferty publicznej akcji chce pozyskać łącznie do 2 mln zł. Środki z emisji akcji serii D Proglas SA zamierza przeznaczyć na potencjalną akwizycję podmiotu z branży, co wpłynie na umocnienie pozycji Spółki na rynku oraz zapewni dodatkowe zdolności realizacji zleceń.
– W przyszłym roku chcemy rozpocząć ekspansję poprzez przejęcia, co pozwoliłoby nam skokowo zwiększyć skalę działalności. Naturalnie rozwijamy się organicznie, ale z perspektywy zdynamizowania skali musimy rozwijać się dwutorowo. Planujemy przejąć jednego z konkurentów na rynku krajowym. Jednakże jeśli na rynku zagranicznym pojawi się ciekawy producent szkła i luster do przejęcia, to chętnie taki projekt rozważymy. Oferta publiczna akcji pozwoli nam zebrać środki, które pozwolą częściowo sfinansować ten cel. Następnie chcemy stać się spółką publiczną i zadebiutować na rynku NewConnect. – mówi Robert Tkacz, Prezes Zarządu Proglas SA.
Efekt skali zamówień u poddostawców pozwala Proglas SA osiągać dużo wyższe marże niż u bezpośrednich producentów. Proglas SA wypracowany model zamierza rozszerzać na zagranicznych rynkach w Europie poprzez tworzenie centrów dystrybucji.
Zgodnie z zapowiedzią 2 listopada br. wystartuje pierwsza transza oferty publicznej akcji Proglas S.A., która będzie skierowana do dużych inwestorów. Natomiast 9 listopada br. na platformie CrowdConnect.pl rozpocznie się druga transza oferty publicznej akcji Spółki, która będzie skierowana do wszystkich zainteresowanych inwestorów. Warunki oferty publicznej akcji serii D zostały zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl oraz stronie internetowej Spółki poprzez publikację stosownego dokumentu ofertowego. W ramach oferty publicznej Proglas S.A. chce pozyskać do 2 mln zł.
Po trzech kwartałach bieżącego roku Spółka wypracowała już 3,17 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 44 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (w całym 2020 r. Proglas osiągnął 3,02 mln zł przychodów). Wynik po trzech kwartałach br. przełożył się na 586 tys. zł zysku netto.
– Zgodnie z oczekiwaniami trzeci kwartał był bardzo dobrym okresem dla Proglasu. Widzimy wzmożone zainteresowanie ze strony naszych kontrahentów, co przekłada się na poziom zamówień na przyszły rok. Segment rynku automotive, na którym działamy zachowuje się stabilnie i nie widzimy zakłócenia łańcucha dostaw lub wstrzymania produkcji. – powiedział Igor Tkacz, Wiceprezes Zarządu Proglas SA.
Zgodnie z opublikowanymi prognozami Spółka przewiduje zamknąć obecny rok z 3,80 mln zł przychodów i 686 tys. zysku. Natomiast w przyszłym roku Proglas chce wypracować 4,10 mln zł przychodów, co przełoży się na 739 tys. zł zysku.
Proglas S.A. przygotowuje również niezbędne dokumenty, które umożliwią Spółce debiut na rynku NewConnect. Po zakończeniu oferty publicznej akcji serii D i rejestracji akcji nowej emisji w Krajowym Rejestrze Sądowym, Proglas SA chce rozpocząć proces wprowadzenia akcji do obrotu na rynku NewConnect. Po spełnieniu przez Spółkę wszelkich formalnych wymogów, Spółka planuje złożyć wniosek o wprowadzenie do obrotu na rynku zorganizowanym do końca 2 kw. 2022 r.
Źródło: Spółka