Proglas zidentyfikował cel przejęcia i chce przeznaczyć na tę akwizycję środki z rozpoczynającej się dziś II transzy emisji akcji, której szczegóły są prezentowane na platformie CrowdConnect, podała spółka. Potencjalny cel przejęcia odnotował ponad 4,1 mln zł przychodów w I-III kw. br. i zapewni Proglasowi umocnienie się w segmencie branży automotive, poinformował prezes Robert Tkacz.
„Potencjalny podmiot przejęcia jest już zidentyfikowany. Jego skala działalności na pewno jest bardzo obiecująca. Od stycznia do września spółka ta wypracowała ponad 4,1 mln zł przychodów, przy 506 tys. zysku. Przejęcie zapewni nam umocnienie się w segmencie branży automotive, na którym działamy. Wycena Proglasu w obecnie prowadzonej ofercie publicznej jest moim zdaniem bardzo atrakcyjna dla inwestorów. W szczególności biorąc pod uwagę perspektywy wzrostu naszego biznesu” – powiedział Tkacz, cytowany w komunikacie.
28 października br. ruszyła oferta publiczna akcji serii D Proglas, a od 2 listopada br. spółka rozpoczęła przyjmowanie zapisów na akcje w ramach pierwszej transzy, która była skierowana do oznaczonych indywidualnie inwestorów. Natomiast od dzisiaj (9 listopada br.) od godz. 10:00 do 16 listopada br. będzie trwała druga transza, skierowana do wszystkich zainteresowanych. Cena emisyjna akcji została ustalona na 9 zł za jedną akcję. Minimalna wartość zapisu w II transzy wynosi 330 szt. akcji, czyli ok. 3 tys. zł. W ramach trwającej oferty publicznej akcji inwestorzy mogą objąć nie więcej niż 222 230 akcji nowej emisji serii D, które po ich rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym będą stanowiły 17,3% w kapitale zakładowym spółki, podano w komunikacie.
„Celem emisyjnym jest pozyskanie kapitału na częściowe sfinansowanie przejęcia konkurencyjnego podmiotu. Podmiot będący celem potencjalnej fuzji prowadzi działalność na polskim rynku i oferuje dobra komplementarne do Proglas S.A. z wykorzystaniem szkła hartowanego. Dzięki przejęciu Proglas S.A. zwiększy skalę i obszar funkcjonowania oraz przejmie relacje biznesowe, w tym dostawców surowców produkcyjnych i odbiorców produktów. Proglas S.A. również będzie miał możliwość powiększenia wachlarza produktów dzięki czemu będzie on mógł bardziej kompleksowo zaspokajać potrzeby obecnych i przyszłych klientów” – czytamy dalej.
Po trzech kwartałach bieżącego roku Proglas wypracował 3,17 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 44% r/r. W tym okresie spółka osiągnęła 586 tys. zł zysku netto.
„Potwierdzeniem możliwości zaprezentowanych przez nasz prognoz przychodów jest zwiększenie zamówień przez naszych głównych klientów nawet o 15% w porównaniu do roku obecnego. Natomiast mamy informacje, że ten trend w długim terminie może się utrzymać. Już teraz jeden z naszych kluczowych klientów poinformował nas, że do 2025 roku planuje zwiększyć poziom zamówień o 50%. Dodatkowo prowadzimy rozmowę dotyczącą współpracy na rynku krajowym na dostawy luster, co również może istotnie przełoży się na wzrost przychodów” – powiedział wiceprezes zarządu Igor Tkacz.
Zgodnie z opublikowanymi prognozami, spółka przewiduje zamknąć przyszły rok na poziomie 4,1 mln zł przychodów, co przełoży się na 739 tys. zł zysku, podano także.
Spółka zapowiadała, że planuje złożyć wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect do końca II kw. 2022 r.
Proglas jest dostawcą luster i szkła na potrzeby zachodniego rynku dla branż takich jak branża automotive, budowlana i meblarskiej. Produkcja krótkich serii oraz kompletowanie dostaw z materiałów jakie dostarczają poddostawcy odbywa się w zakładzie w Piotrowicach skąd produkty szklane rozprowadzane są poprzez łańcuchy dostaw na zachodnią część Europy. Spółka działa od roku 2008 r.
Źródło: ISBnews