InPost powiększy w tym roku flotę o kolejne kilkaset pojazdów elektrycznych, w tym ponad 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 eSprinterów w Mercedes Benz, które dołączą do obecnej floty samochodów elektrycznych, podała spółka. Samochody będą wykorzystywane przez kurierów oraz na potrzeby dostaw do Paczkomatów w miastach partnerskich programu Green City.
„Paczkomaty InPost już są najbardziej ekologiczną formą dostawy, gdyż ograniczają emisję CO2 aż o 75%. Za sprawą przestawienia floty kurierskiej na samochody elektryczne jeszcze bardziej ograniczamy negatywny wpływ logistyki e-commerce na środowisko. Nasz cel tylko na ten rok to ponad 300 elektrycznych samochodów we flocie InPost. Dzięki temu miasta partnerskie programu Green City będą pierwszymi miastami w Polsce, gdzie dostawy do Paczkomatów będą realizowane w pełni przez samochody elektryczne” – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Ponad 90% pojazdów, które zostaną dostarczone jeszcze w tym roku, stanowią elektryczne Nissany e-NV200 w powiększonej wersji XL Voltia o przestrzeni ładunkowej 10 m3. Za napęd odpowiedzialny jest elektryczny silnik o mocy 109 KM, a wysokonapięciowy akumulator o pojemności 40 kWh zapewnia realny zasięg na poziomie 200 km. Energię można szybko uzupełnić prądem stałym za pomocą złącza CHAdeMO, wskazano również.
„Cieszymy się, że InPost po raz kolejny zaufał naszej firmie i ponownie wybrał Nissany e-NV200 – jako pojazdy dostawcze do swojej elektrycznej floty. […] Jesteśmy dumni, że przez tę współpracę Nissan może być częścią inicjatywy 'Green City’ i przyczyniać się do ograniczania emisji CO2 oraz hałasu w polskich aglomeracjach” – dodał dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE Maciej Klenkiewicz.
Pojazdy dostarcza firma Arval Service Lease Polska. Kontrakt obejmuje czteroletni wynajem pojazdów wraz z pakietem serwisowym, ubezpieczeniem oraz samochodami zastępczymi w razie potrzeby.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews