Nowa strategia mBanku na lata 2021-2025 zakłada zwiększenie liczby aktywnych klientów indywidualnych w Polsce o dodatkowe 1,05 mln do końca 2025 roku wobec 3,05 mln na koniec grudnia 2020 roku, podał bank.
„W części detalicznej strategia jest zbudowana wokół demografii naszych klientów i cyklu ich życia. To jest nasza największa przewaga konkurencyjna wobec innych banków. Nasi klienci są średnio młodsi, lepiej wyedukowani niż populacja ubankowiona w Polsce. Zakładamy, że w perspektywie strategii zdołamy pozyskać ponad 1 mln nowych klientów. To pozwoli nam na odnowienie bazy klienckiej, utrzymanie bardzo korzystnej dla nas struktury demograficznej. Dla tych klientów chcielibyśmy pozostać dalej bankiem pierwszego wyboru, asystować im przez cały cykl życia” – powiedział wiceprezes Cezary Kocik podczas prezentacji strategii.
Bank podał w prezentacji, że średnia wieku jego klientów wynosi obecnie 37. Jest to znacznie poniżej wieku, w którym przychód banku na klienta osiąga swój maksymalny poziom (46 lat).
„Ten efekt demograficzny będzie w naturalny sposób przyczyniał się do zwielokrotnienia wartości mBanku w najbliższych latach” – podkreślono.
mBank planuje unowocześnienie aplikacji bankowości mobilnej Junior poprzez dodanie kolejnych funkcjonalności w celu pozyskania 300 tys. klientów do końca 2025 roku.
Bank podał także, że celem jest utrzymanie wzrostu wartości aktywów pod zarządzaniem (AUM) na poziomie 1,5-2 mld zł rocznie, a także zwiększenie udziału klientów z segmentu „lower affluent” i „mass market” posiadających przynajmniej jeden produkt inwestycyjny do 50% do 2025 roku.
mBank chce stać się bankiem mobile-first z 50-proc. udziałem sprzedaży i obsługi realizowanej za pośrednictwem urządzeń mobilnych w 2025 roku. 50% klientów detalicznych będzie pozyskiwanych zdalnie.
Bank zakłada także zwiększenie udziału oddziałów bezgotówkowych w sieci mBanku do 50% w 2025 roku, chce także zautomatyzować 30% ruchu do contact center za pomocą voice/chat botów do 2025 roku.
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 roku. Aktywa razem banku wyniosły 180,14 mld zł na koniec 2020 r.
Źródło: ISBnews