Alumetal spodziewa się zwiększenia wolumenu sprzedaży w IV kw. i osiągnięcia ok. 230 tys. ton sprzedaży w całym 2021 r., poinformowała prezes Agnieszka Drzyżdżyk. W 2022 r. spółka chce „przebić” wolumen 250 tys. ton.
„W IV kw. tego roku planujemy poprawić wielkość sprzedaży w stosunku do ostatniego kwartału 2020 r. czyli powinniśmy zbliżyć się do ilości sprzedaży na poziomie 230 tys. ton w całym 2021 roku” – powiedziała Drzyżdżyk podczas telekonferencji.
W III kw. 2021 r. wolumen sprzedaży wzrósł o 48 r/r do poziomu 55,2 tys ton.
„Jeśli chodzi o 2022 r., to chcemy przebić cel sprzedażowy zapisany w strategii ogłoszonej w 2018 r., czyli 250 tys. ton. Uważam, że pierwsze sygnały ze strony rynku, ze strony naszych kontrahentów, dają bardzo dobrą perspektywę realizacji tak postawionego celu” – wskazała także prezes.
Spółka zakłada, że jej powtarzalna EBITDA/t będzie kształtować się powyżej średniej z ostatnich kilku lat. Wynika to z zakończenia modernizacji zakładu w Kętach. W międzyczasie spółka istotnie rozwijała sprzedaż stopów wstępnych, dzięki zakończonej w 2018 r. inwestycji.
„Dodatkowo systematycznie zwiększamy nasz udział w rynku, dzięki przede wszystkim wiarygodności handlowej i finansowej. W konsekwencji wszystkich tych elementów istotnie zwiększamy wolumen sprzedaży, co powoduje rozwodnienie kosztów stałych” – dodała Drzyżdżyk.
Grupa kapitałowa Alumetal działa w przemyśle odlewniczym i hutniczym w zakresie produkcji wtórnego aluminium, tj. wytwarzania aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych ze złomu aluminiowego. Grupa Alumetal zajmuje w tej dziedzinie pozycję krajowego lidera oraz jest czwartym największym wytwórcą wtórnych stopów aluminium w Europie. Spółka jest notowana na GPW od lipca 2014 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 061,6 mln zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews