Coffeedesk zwiększył przychody o 34% r/r po I-III kw. br. do 70,487 mln zł, podała spółka. Liczba aktywnych klientów w tym czasie wzrosła o 8% r/r.
„W roku 2021 zwiększyliśmy średnią wartość zamówienia o prawie 30%, a liczba aktywnych klientów wzrosła o 8%. Znacząco poprawiliśmy efektywność procesów logistyczno-magazynowych, co wpłynęło na obsługę naszych klientów” – powiedział Head of Sales B2B w Coffeedesk Marcin Zamaro, cytowany w komunikacie.
Spółka podała, że największy wpływ na wyniki w okresie I-III kw. br. miała sprzedaż do klientów biznesowych, która stanowi ok. 66% wszystkich przychodów firmy.
„W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, ten wiodący segment działalności Coffeedesk urósł aż o 39%, czyli o 13 mln zł r/r. Również o 39% w skali dwunastu miesięcy wzrósł eksport spółki” – czytamy dalej.
Coffeedesk kontynuuje ekspansję zagraniczną m.in. na rynki Czech i Rumunii, podano także.
Największą dynamikę wzrostu w 2021 r. w kanałach sprzedaży Coffeedesk zanotowały kawiarnie, podała spółka.
„Przychody z tej działalności spółki urosły w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy o imponujące 86% r/r. Spółka stawia na rozwój tej gałęzi działalności. Pod koniec 2020 roku Coffeedesk otworzył już trzeci showroom kawowy – tym razem w śródmieściu Warszawy (Coffeedesk Próżna)” – czytamy dalej.
W 2021 roku w Coffeedesk wzrosła sprzedaż w e-commerce do klientów indywidualnych (B2C) – przychody zwiększyły się o 12% r/r i stanowią obecnie około 27% w strukturze przychodu firmy.
„Rok temu nasi klienci częściej wchodzili w rolę domowych baristów. Lockdown i wejście w tryb pracy zdalnej wymusiły doposażenie się w dodatkowe sprzęty czy akcesoria. Ta tendencja miała wpływ na strukturę sprzedaży w Coffeedesk, w tym na zwiększenie liczby zamówień na jednego klienta. Obecnie mamy do czynienia z normalizacją zachowań konsumenckich: klienci realizują bieżące potrzeby. Dlatego liczba zamówień per klient jest niższa niż w 2020 roku. Z drugiej strony, wzrosła nam liczba aktywnych klientów – mówi Sebastian Łęski, Head of Sales B2C w Coffeedesk. Aktualnie średnia zamówień na jednego klienta w Coffeedesk wynosi 2,1” – czytamy dalej.
Coffeedesk zanotował wzrost o 17% r/r aktywnych klientów B2C do ponad 52,3 tys osób.
Coffeedesk jest liderem kawowego e-commerce w Polsce, który dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma jest dystrybutorem kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, m.in. jako wyłączny dystrybutor uznanych na świecie marek.
Źródło: ISBnews