Agora oczekuje, że trend odbudowy przychodów z pierwszych trzech miesięcy tego roku będzie kontynuowany w IV kwartale dzięki widocznej poprawie w działalności kinowej oraz na rynku reklamy, podała spółka. Agora oczekuje powrotu frekwencji w kinach do okresu sprzed pandemii w I poł. 2022 r.
„Dzięki istotnej poprawie w dwóch obszarach, czyli w działalności kinowej i na rynku reklamy, tempo odbudowy przychodów Grupy Agora pozwoliło zakończyć okres styczeń – wrzesień 2021 r. z wyższymi wpływami niż te wygenerowane w analogicznym okresie 2020 r. Ostatni kwartał roku powinien przynieść wzmocnienie tego trendu, pod warunkiem jednak, że skala restrykcji związanych z zapobieganiem kolejnej fali pandemii w ostatnich miesiącach 2021 r. nie będzie zbliżona do tej z zeszłego roku, a sytuacja gospodarcza nie wyhamuje wydatków na rynku reklamy i wydatków konsumentów m.in. na rozrywkę” – czytamy w komentarzu zarządu do wyników po III kw.
Agora podała dziś, iż szacuje, że rynek reklamy w Polsce wzrośnie o 13-16% w 2021 r. wobec wcześniejszej prognozy na poziomie 8-11% wzrostu r/r. Według obecnych szacunków Agory, w segmencie kin dynamika wzrostu rynku reklamy będzie wyższa niż spodziewana kwartał temu i wyniesie 17-20% ze względu na szybką odbudowę frekwencji po otwarciu obiektów kultury.
W III kw. związku ze wznowieniem działalności kinowej oraz powrotem widzów do multipleksów Heliosa, wpływy z reklamy kinowej Agory wzrosły o 154,5% r/r o 5,6 mln zł.
„Na podstawie obserwacji dotychczasowego tempa powrotu widzów w Polsce przed wielkie ekrany po otwarciu kin wielosalowych 21 maja 2021 r. można przypuszczać, iż frekwencja w bieżącym roku powinna coraz bardziej zbliżać się do tej w 2020 r., a w połowie 2022 r. powrócić do poziomu sprzed wybuchu pandemii” – czytamy dalej.
W III kw. 2021 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 184,% i wyniosły 46 mln zł. W kinach Heliosa zakupiono ponad 2,4 mln biletów, czyli o 159,1% więcej niż w III kw. 2020 r.
Spółka podtrzymała oczekiwanie poprawy wyników finansowych w tym roku.
„Zarząd Agory szacuje, że w całym 2021 r. przychody Grupy Agora wzrosną w stosunku do 2020 r., a Grupa będzie poprawiać wyniki finansowe. Strata operacyjna na poziomie EBIT będzie się zmniejszać, a grupa zwiększy zysk na poziomie EBITDA” – czytamy także w komentarzu.
Jak podkreślono jednak, w związku z trudnością w przewidywaniu dalszego rozwoju sytuacji związanej z pandemią i jej skutkami gospodarczymi powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności.
Agora odnotowała 1,18 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 7,06 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 266,46 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 192,98 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBIT w III kw. wyniósł 11,2 mln zł, a strata EBIT w I-III kw. 2021 r. wyniosła 65,9 mln zł.
Zysk EBITDA wyniósł 49,8 mln zł w III kw. i był wyższy o 50% r/r. W I-III kw. zysk EBITDA grupy wyniósł 56,4 mln zł.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 66,68 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 88,38 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 614,23 mln zł w porównaniu z 612,1 mln zł rok wcześniej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews