Agora rozpoczęła pracę nad planami strategicznymi, których atualizację przedstawi w przyszłym roku. Według zarządu, coraz poważniejszymi ryzykami dla przyszłych wyników są m.in. presja inflacyjna i płacowa, poinformowali przedstawiciele zarządu.
„Jest to moment, w którym przystępujemy już do prac nad planami strategicznymi i myślę, że przyszły rok to będzie ten rok, w którym te plany zaktualizujemy” – powiedział prezes Bartosz Hojka podczas wideokonferencji.
„Jesteśmy w trakcie przeglądu opcji strategicznych i myślę, że (…) w przyszłym wrócimy ze szczegółową informacją” – dodała członkini zarządu Anna Kryńska-Godlewska.
Zdaniem Hojki, coraz poważniejsze ryzyka, z którymi spółka musi się liczyć i brać pod uwagę to m.in. rosnąca presja inflacyjna, wzrost cen energii, towarów i usług, a także presja płacowa. Łącznie mogą one wpłynąć na wyniki grupy w kolejnych okresach.
Spółka liczy, że do końca roku nie zostanie wprowadzony lockdown i planowane premiery kinowe dojdą do skutku,
Członek zarządu Tomasz Jagiełło zwrócił uwagę, że obecnie żaden z dystrybutorów filmowych nie wycofał się z premier kinowych.
„Sytuacja pandemiczna w większości świata nie jest tak dynamiczna jak w Polsce, więc spodziewamy się, że premiery nowych filmów będą wchodziły w swoim czasie. Ze strony polskich premier filmowych zauważamy podobną sytuację” – powiedział Jagiełło.
Według niego, sieć kin Helios jest gotowa na każdą sytuację związaną z pandemią .
„Jesteśmy dobrej myśli tym bardziej, że rząd sam zapowiedział, że za 2 tygodnie będzie już po przesileniu liczby zachorowań. Jeżeli żadnych restrykcji nie będzie w kolejnych tygodniach, to premier mamy dużo i już mamy nawet problem z umieszczeniem tych wszystkich premier pod względem marketingowym. Jestem bardzo optymistyczny jeżeli chodzi o koniec roku” – dodał Jagiełło.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews