Startup Opontia zebrał 42 mln USD w najnowszej rundzie A, co oznacza, że w ciągu 9 miesięcy od rozpoczęcia działalności pozyskał łącznie 62 mln USD, podała spółka. Ponad 100 mln zł z tej puli do końca 2022 r. zostanie zainwestowanych na polskim rynku. To obecnie kluczowy kierunek rozwoju Opontii.
„W regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód, Afryka) jest wielu przedsiębiorców w segmencie e-commerce, którym udało się rozwinąć swoje marki do pewnego etapu, ale później napotkali oni problemy w przeniesieniu ich na jeszcze wyższy poziom. Opontia powstała właśnie po to, by ich w tych staraniach wesprzeć – dajemy założycielom atrakcyjną formę wyjścia z inwestycji, jednocześnie zapewniając im udział w przyszłym wzroście zysków e-sklepu, ponieważ firmy wzięte pod nasze skrzydła szybko skalują działalność. W tym procesie dużym wsparcie są dla nas inwestorzy. Cieszę się, że kolejna grupa renomowanych firm inwestycyjnych i aniołów biznesu uwierzyła w naszą wizję rozwoju” – powiedział współzałożyciel i co-CEO Opontii Philip Johnston, cytowany w komunikacie.
42 mln USD pozyskane w ramach najnowszej rundy pochodzą od grupy renomowanych inwestorów. Rundzie przewodził fundusz STV, a więc obecnie największy podmiot VC na Bliskim Wschodzie z aktywami sięgającymi 500 mln USD. Na serię złożyli się również Raed Ventures oraz Global Founders Capital, ponawiając inwestycję w Opontię. Wśród inwestorów znaleźli się Upper90, fundusz z Nowego Jorku, który upatrzył sobie spółki działające w tym samym modelu, co Opontia, wcześniej inwestując w globalnego lidera tego segmentu, firmę Thrasio. Jest w tym gronie też pochodzący z Dubaju fundusz VC – VentureSouq, podkreślono.
Spółkę postanowili wesprzeć również najlepsi inwestorzy typu angel – Salman Butt, będący założycielem spółki Salla (odpowiednik Shopify w krajach arabskich), oraz Wiktor Namysł, inwestor znany z zaangażowania w topowe międzynarodowe startupy wywodzące się z Polski, takie jak DocPlanner, Booksy i Packhelp.
Polska, do której Opontia zawitała na początku października, jest jej czwartym i obecnie kluczowym rynkiem. Na przejęcia nad Wisła ma ponad 100 mln zł, zamierza je wydać na ok. 20 e-commerce-ów do końca 2022 r., podano w materiale.
„Rozwijamy się zgodnie z planem. Dotychczas zatrudniliśmy blisko 10 osób i planujemy zamknąć kolejne ważne rekrutacje na początku tego roku. Jeśli chodzi o przejęcia, prowadzimy obecnie zaawansowane rozmowy już z 5 spośród setek przeanalizowanych projektów. Wyglądają obiecująco, co pozwala myśleć o ogłoszeniu naszych pierwszych transakcji w Polsce w I kwartale 2022 r.” – zakończył general manager Opontii na Polskę Kacper Rozenbaum.
Opontia to startup oferujący właścicielom e-sklepów i ich markom wsparcie w zdynamizowaniu wzrostu. Koncentruje działania na Polsce, krajach CEE i MENA.
Źródło: ISBnews