Intersport Polska miał 63,41 mln zł łącznych przychodów netto ze sprzedaży w III kw. roku obrotowego 2021/2022 (od 1 października do 31 grudnia 2021 r.), co oznacza wzrost o 58,1% r/r, podała spółka, prezentując szacunkowe dane.
„Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez spółkę w III kwartale roku obrotowego 2021/2022 pozytywnie wpłynęła zmiana strategii spółki w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych. Skutecznym narzędziem okazała się również korekta komunikacji marketingowej. Zdecydowanie głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 47,5% (wzrost 8,4 p.p. w odniesieniu do III kwartału roku obrotowego 2020/2021) w obu kanałach sprzedaży” – czytamy w komunikacie.
W okresie od 1 października do 31 grudnia 2021 r. spółka wypracowała rok do roku:
a) w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów obrót 35 188 tys. zł, marża 17 214 tys. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 16 701 tys. zł, marża 7 169 tys. zł), obrót wzrósł o 110,7%, marża wzrosła o 140,1%.
b) sprzedaż realizowaną za pośrednictwem kanału internetowego (e-commerce). Obrót 6 024 tys. zł, marża 2 430 tys. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 6 067 tys. zł, marża 1 772 tys. zł ), obrót na podobnym poziomie, masa marży wzrosła o 37,1%, podano także.
„Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2021 r. spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 169 883 tys. zł, czyli o 39,2% wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 122 028 tys. zł)” – czytamy także.
Podstawowa działalność Intersport Polska polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych dużych miast w całej Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews