SEO to strategia, która ze względu na swoją skuteczność interesuje coraz szersze grono przedsiębiorców, szczególnie na rynku e-commerce. Czym w praktyce jest pozycjonowanie stron i dlaczego warto inwestować w ten rodzaj marketingu internetowego?
Czym jest SEO i jak to działa?
SEO, czyli Search Engine Optimization to pozycjonowanie stron w wyszukiwarce. Efektem takich działań jest wyższa pozycja witryny na konkretne frazy kluczowe. Taką strategię wykorzystuje się w celu powiększenia ruchu organicznego, co w sprzyjających warunkach pozytywnie wpływa na konwersję. Aby wdrożyć SEO, należy przede wszystkim znać algorytm wyszukiwarki (np. Google). Dzięki temu będziesz wiedzieć, jakie działania podjąć, aby witryna zaczęła wyświetlać się na wyższych pozycjach w Google.
Pozycjonowanie stron opiera się na trzech podstawowych filarach. To optymalizacja, tworzenie treści oraz linkowanie zewnętrzne. Ogniwa te muszę ze sobą współgrać, co ostatecznie pozwala budować widoczność w wyszukiwarce. Optymalizacja polega między innymi na skracaniu czasu ładowania, czy edycji strony, aby całość była dopasowana do urządzeń mobilnych. Tworzenie treści powinno być realizowane w taki sposób, aby content był nasycony frazami kluczowymi. To słowa regularnie wyszukiwane przez użytkowników. Dzięki nim roboty Google „wiedzą”, o czym jest dana strona internetowa, co pozwala wyświetlić ją na wyższej pozycji. Ostatnią kwestią pozostaje linkowanie zewnętrzne. Odnośniki kierujące do pozycjonowanej domeny są odbierane przez algorytm wyszukiwarki jako pewnego rodzaju rekomendacje. Jeżeli pojawia się ich wiele i pochodzą z wartościowych miejsc, istnieje duża szansa na to, że witryna zacznie pojawiać się na wyższych pozycjach w Google.
Jakie strony internetowe mogą korzystać z SEO?
Zastanawiasz się, jakie strony internetowe mogą korzystać z SEO? Dosłownie każdy serwis powinien zainteresować się tą strategią marketingową. Pozycjonowanie stron może być dopasowane do potrzeb każdej witryny, bez względu na jej charakter. Z SEO korzystają między innymi blogi, sklepy internetowe, strony firmowe, portale społecznościowe, czy serwisu aukcyjne. To długofalowa strategia gwarantująca satysfakcjonujące wyniki. Najczęściej efekty zaczynają pojawiać się po mniej więcej 6-9 miesiącach. Widoczność systematycznie wzrasta, a witryna zaczyna budować znaczną przewagę nad konkurencją.
Podczas realizacji strategii SEO równie ważną kwestią pozostaje ciągła analiza danych. Pozycjonowanie stron regularnie się zmienia – nie tylko ze względu na aktualizacje algorytmów, ale także działania podejmowane przez konkurencję. Monitoruj rynek oraz zachowanie Google, a zawsze odpowiednio zareagujesz, aby nie tracić, tylko systematycznie zyskiwać.
Pozycjonowanie stron – samodzielnie czy z agencją?
Jeżeli posiadasz własną witrynę internetową i chcesz rozpocząć pozycjonowanie strony, z pewnością zastanawiasz się, jak rozpocząć działania SEO. Możesz to zrobić samodzielnie lub zlecić usługę agencji. Oba rozwiązania mają pewne korzyści. Przede wszystkim jednak pamiętaj, że indywidualne przygotowanie strategii SEO wymaga nie tylko czasu, ale przede wszystkim wiedzy o pozycjonowaniu, czynnikach rankingowych, algorytmach oraz konkurentach. Jeżeli nie masz wiedzy o SEO, możesz zdecydować się na naukę tego fachu. Zobacz nasz poradnik SEO – https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne/
Nawet gdy będziesz wiedzieć, jak rozpocząć pozycjonowanie stron, nie zawsze samodzielne działania są odpowiednim rozwiązaniem. Duże serwisy, na przykład rozbudowane sklepy internetowe, zwykle są obsługiwane przez kilku specjalistów SEO, analityków oraz copywriterów. Samodzielnie nie zastąpisz ich wszystkich – konieczne będzie wynajęcie kogoś do pomocy, np. freelancera. W takiej sytuacji współpraca z agencją wydaje się znacznie korzystniejsza. Zlecenie usługi profesjonalistom przydaje się także w sytuacji, gdy nie wiesz, jak wygląda pozycjonowanie strony i nie masz czasu na edukację w tym zakresie. Działaniami SEO zajmą się fachowcy, a Ty swój czas poświęcisz na rozwój biznesu w innych przestrzeniach.
Artykuł sponsorowany
Ciekawy artykuł. Sporo fajnych informacji i wskazówek.
Myślę, że w każdym razie lepiej skontaktować się z agencją-właściciel firmy nie będzie w stanie dokładnie zrozumieć wszystkich zawiłości SEO.
Artykuł bardzo dobry, chociaż nie wyczerpuje w pełni tematu. Przydałoby się jeszcze nieco dokładniejszych opisów, ale i tak można się już wstępnie dowiedzieć co to jest SEO. 🙂