Allegro odnotowało najwięcej wskazań jako miejsce w internecie, w którym Polacy najczęściej korzystają z promocji na Black Friday oraz Black Weeks (48%), wynika z badania SW Research. Zainteresowanie promocjami dostępnymi na platformie potwierdzają dane własne Allegro: w ub.r. ponad 6,5 mln allegrowiczów zrobiło zakupy z rabatami w ramach Black Weeks, podała spółka.
Większość badanych (73%) deklaruje, że korzysta z sezonowych wyprzedaży. Najpopularniejsze są te na przełomie sezonów: wiosny i lata oraz jesieni i zimy. Blisko 66% Polaków zdarzyło się też zrobić zakupy podczas samego Black Week. Badani najchętniej korzystają wtedy z wcześniej przygotowanej listy produktów, podano.
Jak wskazują wyniki badania SW Research, nadchodzące święta i uroczystości to pretekst do zakupów na Black Week dla niemal co drugiej badanej osoby z tych planujących zakupy na Black Weeks (45%).
Z kolei badanie Danae dla Allegro pokazuje, że polscy kupujący zdecydowanie doceniają informację o najniższej cenie z ostatnich 30 dni 69% ankietowanych sprawdza, ile produkt kosztował przed promocją. W tej grupie znacznie częściej robią to kobiety (75%) niż mężczyźni (63%). Jak deklarują badani, rozwiązanie to pozwala im poczuć się pewniej, gdy wybierają daną ofertę (64%). Zaufanie kupujących to jednak nie jedyna korzyść transparentnej komunikacji rabatów. Dla 58% badanych to także sposób na lepsze planowanie wydatków; 71% ankietowanych deklaruje też, że dzięki oznaczeniu najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed obniżką łatwiej jest im porównywać dostępne promocje.
Badani wskazywali też, że podczas tegorocznego Black Friday i Black Weeks będą szukać specjalnych promocji w segmencie „odzież i obuwie” – 45% z nich szczególnie liczy na niższe ceny w tej kategorii, tuż za nimi znalazły się „kosmetyki i perfumy” (33%). Niemal co trzecia osoba, która planuje zakupy na tegorocznym Black Week liczy z kolei na atrakcyjne ceny elektroniki oraz sprzętu AGD i RTV, podano także.
Spółka podkreśliła, że na Allegro 18 listopada rozpoczęły się dwa tygodnie promocji (do 2 grudnia), a w cenach niższych nawet o 50% będzie można znaleźć tysiące produktów, w tym m.in. artykuły marek: Apple, Acer, Lenovo, Marshall, HP, Nintendo, Bosch, Tefal, Dyson, Gerlach, Zwieger, LEGO, Hasbro, Mattel, a także adidas, Puma, Wrangler, Calvin Klein czy La Roche-Posay. Podczas Black Weeks na allegrowiczów czeka szereg dodatkowych akcji promocyjnych.
„Tradycyjnie już, użytkownicy programu Allegro Smart! będą mieli dostęp do ofert dostępnych z aktywnym pakietem. Wszyscy smartowicze mogą cieszyć się też bezpłatnymi dostawami w ramach pakietu z obniżoną minimalną wartością zamówienia, która do końca festiwalu (2 grudnia) wyniesie 30 zł dla dostaw do pobliskiego punktu odbioru bądź automatu paczkowego. […] Użytkownicy Smart! mogą niezmiennie zamówić paczkę do domu przy zakupach za min. 65 zł. Specjalna oferta czeka też na nowych subskrybentów i osoby, które zdecydują się przedłużyć swój pakiet. Bezpłatna wersja próbna Smart! zapewni aż 8 darmowych dostaw do wykorzystania bezpłatnie przez 8 kolejnych miesięcy, a za roczny pakiet bez limitów dostaw i zwrotów zapłacimy jedyne 39,9 zł, czyli o 20 zł mniej niż w regularnej cenie, zarówno w przypadku nowych użytkowników, jak i osób przedłużających aktywną subskrypcję” – czytamy w materiale.
Badanie SW Research na zlecenie Allegro, zrealizowane zostało metodą wywiadów online (CAWI) w dniach 21-24 października 2024 na reprezentatywnej próbie 800 osób.
Raport Danae „Trendy zakupowe 2024”, badanie przeprowadzone w czerwcu 2024 metodą wywiadów CAWI na reprezentatywnej grupie 500 osób (n=500) robiących zakupy w internecie.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews