72% klientów banków w Polsce zainteresowanych usługami finansowymi opartymi na otwartej bankowości, wynika z badania Mastercard. Mastercard zaproponował 18 autorskich koncepcji innowacyjnych rozwiązań, które zostały poddane ocenie konsumentów w badaniu zrealizowanym przez Kantar TNS.
„Już wiemy, że otwarta bankowość dała bankom i fintechom wiele nowych możliwości poszerzania oferty. Najbardziej zyskują na tym klienci, którzy mogą korzystać z innowacyjnych rozwiązań, dzięki czemu 'bankowanie’ staje się prostsze i wygodniejsze. W naszym badaniu konsumenci ocenili, że usługi z największym potencjałem to te, które są w stanie zagwarantować im dodatkowe korzyści, pomagają zarządzać finansami czy gwarantują większy spokój ducha” – powiedział vice president, Mastercard Data &Services Krzysztof Sobala, cytowany w komunikacie.
Ankietowanym najbardziej do gustu przypadły te usługi, które zwiększają wygodę w zarządzaniu finansami oraz gwarantują im dodatkowe korzyści, jak na przykład niższe ceny, podano także.
„Największą szansę na rynkowy sukces wydają się mieć nowatorskie usługi, z których klienci chętnie by skorzystali:
- zakupy warunkowe 'kup, kiedy będzie taniej’ – usługa ta umożliwia złożenie w sklepie internetowym korzystniejszego zlecenia typu 'kup, kiedy produkt będzie tańszy o X%/X PLN, a ja będę miał środki na koncie”. 60% respondentów w badaniu Mastercard skorzystałoby z tej usługi, a 67% ocenia ją jako unikatową.
- wszystkie rachunki w jednym miejscu – pozwala na podgląd rachunków oraz historii transakcji z kilku banków w jednym miejscu. 70% ankietowanych chciałoby z takiej usługi skorzystać, a zdaniem 53% jest to nowatorskie rozwiązanie. Ankiety tematyczne w aplikacji bankowej – dopasowane do demograficzno-zakupowego profilu klienta. Ich wypełnienie gwarantowałoby dodatkowe rabaty lub bilety do kina, z czego skorzystałoby 68% respondentów.
- uproszczony proces pokolizyjny – usługa ubezpieczeniowa, która w przypadku stłuczki samochodowej prowadzi klienta przez proces likwidacji szkody. Oświadczenie stron o zdarzeniu uzupełniane jest cyfrowo, można też sprawdzić online ważność ubezpieczenia OC sprawcy stłuczki. 64% respondentów skorzystałoby z takiej usługi, a 63% ocenia ją jako oryginalną.
- zlecanie przelewów i płatności w jednym miejscu – usługa umożliwia realizację przelewów ze wszystkich podłączonych kont bankowych w jednym miejscu. Chciałoby z tego skorzystać aż 73% klientów posiadających konta w co najmniej dwóch bankach.
- oferowanie konkurencyjnych produktów i usług, m.in. bankowych – bank, dzięki podłączeniu do niego rachunków z innych banków, widzi z jakich produktów korzysta tam klient i jest w stanie przedstawić ofertę na korzystniejszych warunkach. Aż 76% badanych posiadających konta w różnych bankach byłoby skłonnych skorzystać z usługi, a 87% z tej grupy ankietowanych uważa koncept za atrakcyjny” – czytamy dalej
„Mastercard wspiera rozwój otwartej bankowości, tak aby ten nowy ekosystem mógł funkcjonować jak najsprawniej. Opracowaliśmy pakiet usług, na który składa się m.in. hub łączący banki i fintechy, który pozwala im wymieniać informacje o rachunkach klientów w bezpiecznym środowisku. Chcemy stworzyć jak najlepsze warunki do tworzenia innowacyjnych rozwiązań oraz pomagać bankom i fintechom udostępniać te innowacje klientom” – powiedziała dyrektor w polskim oddziale Mastercard Europe Małgorzata Domagała, cytowana w komunikacie.
Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.
Źródło: ISBnews